قیمت حامل‌های انرژی باید افزایش یابد/ سال آتی اوضاع اقتصادی کشور بهبود می‌یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به بالابودن استاندارد و سایر موارد مربوط به بنزین در ایران باید بگویم قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر کشورها در ایران پایین است، اما باید افزایش قیمت حامل‌های انرژی براساس کار کارشناسی صحیح بررسی و بالا رود.

نبی‌الله قاسمی کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،گفت: شرایط اقتصادی کشور با توجه به روند توافقات انجام شده رو به بهبود است.

این کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد ایران دارای پتانسیل‌های خوب اقتصادی است عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش رو ما در سال آینده شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهیم بود.

قاسمی ادامه داد:‌ دولت قبل اگرچه قانون هدفمندی یارانه‌‌ها را به مرحله اجرا گذاشت، اما با پرداخت یارانه نقدی به مردم نه تنها سبب رفع واقعی مشکلات اقتصادی آنها نشد بلکه به سبب کاهش منابع مالی بخش تولید سبب بالا رفتن نرخ تورم و آسیب دیدن بخش تولید کشور شد.

قاسمی افزود: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم مردم به جای آنکه منابع مالیشان تأمین شود متضرر هم شده‌اند.

وی دربارهٔ اینکه گفته می‌شود نرخ حامل‌های انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها پایین است عنوان کرد: با توجه به بالابودن استاندارد و سایر موارد مربوط به بنزین در ایران باید بگویم قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر کشورها در ایران پایین است، اما باید افزایش قیمت حامل‌های انرژی براساس کار کارشناسی صحیح بررسی و بالا رود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.