قیمت خانه‌ های دربستی در تهران

در اغلب فایل ویلاهای معرفی شده به بازار فروش به نکته «بازسازی» اشاره شده است و این موضوع، این امکان را فراهم کرده که تنها مشتریان ویلاهای بیش از ۲۵ سال ساخت، سازنده‌ها نباشند بلکه مصرف کننده‌ها هم سهمی در خرید ویلاها داشته باشند.

روزنامه دنیای اقتصاد: اکثر ویلاهای مسکونی که در مناطق شمالی یا غربی تهران برای فروش به بازار مسکن عرضه می‌شوند از قابلیت سکونت برخوردار می باشند اگرچه در بعضی از فایل این دسته از املاک مسکونی به نقل از مالک ذکر شده است که فلان ملک از جواز ساخت یا دستور نقشه برای نوسازی بهره‌مند است اما خریدار در صورت تمایل می‌تواند از این امتیازات عنوان شده، استفاده کند در غیر صورت می‌تواند اقدام به سکونت در ملک خریداری شده کند.از طرف دیگر در اغلب فایل ویلاهای معرفی شده به بازار فروش به نکته «بازسازی» اشاره شده است و این موضوع، این امکان را فراهم کرده که تنها مشتریان ویلاهای بیش از ۲۵ سال ساخت، سازنده‌ها نباشند بلکه مصرف کننده‌ها هم سهمی در خرید ویلاها داشته باشند.

جدول نرخ‌های پیشنهادی فروش ستون نبض بازار امروز مربوط به ویلاهای فروشی (منظور از ویلا خانه دربست است که ممکن است حیاط هم داشته باشد) در مناطق مختلف تهران است که قیمت پیشنهادی فروش آنها از تاریخ هفت دی ماه تا روز قبل است.

طبق نرخ‌های اعلام شده از سوی فروشنده‌ها، کمترین قیمت پیشنهادی فروش مربوط به ویلایی ۱۸۰ متری در همایونشهر واقع در خیابان دریان نو است.

اگرچه ۳۰ سال از عمر بنای این ملک می‌گذرد اما مورد بازسازی قرار گرفته است. ویلای مذکور متری ۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین در جدول زیر بالاترین نرخ پیشنهادی فروش به ویلایی در عباس‌آباد تعلق دارد. این ویلا ۸۰۰ متر مربع با ۲۵ سال عمر بنا است که قیمت هر متر مربع آن ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است.

این ملک طبق اظهارات مالک دوبلکس و قابل سکونت است. علاوه براین ویلای دیگری که قیمت هر متر مربع آن بالای ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است مربوط به یک دستگاه ویلای دوبلکس ۲۰۰ متری در خیابان ولیعصر بالاتر از خیابان مطهری است.

این ویلا از ۲۵ سال سن برخوردار است اما بازسازی شده است. قیمت هر متر مربع فروش این ویلا ۱۴ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

نرخ‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.