قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

این روزها کمتر خودرویی در نمایندگی به طور مستقیم به دست مصرف کننده می رسد و این امر اختلاف قیمتی میلیونی در برخی محصولات به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مشاهدات میدانی از سطح بازار و نمایندگی های فروش انواع شرکت های تولیدی ، نشان می دهد که بیشتر محصولات پر فروش به صورت فوری و مستقیم در نمایندگی ها موجود نیست و مصرف کننده ناچار است خودروی مورد نیاز خود را از بازار  و باقیمت بیشتری تهیه کند.

بر اساس این گزارش ،قیمت کارخانه تندر ۹۰ ایران خودرو  و سایپامدل E2  معادل ۱۷ میلیون و ۶۰۰  و هزار تومان است که در بازار به ترتیب با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۰۰ و ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسند.

همچنین  قیمت پژو ۲۰۶  تیپ ۲ ،در کارخانه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ ، تیپ ۵، ۱۸ میلیون و ۲۰۰ و تیپ۶ ، ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان  است که در بازار به ترتیب  ۲۱  ،۲۴و ۵۰۰ و ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت کارخانه ای تیبا ۱۳ میلیون و سایپا ۱۱۱، ۱۰ میلیون و ۱۵۰ است که در بازار با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ به فروش می رسند.

بر اساس این گزارش این اختلاف قیمت ها تنها مربوط به محصولات این دو شرکت نمی شوند و در گروه خودروسازی بهمن ،  قیمت مزدا ۲ و مزدا۳ به ترتیب ۳۶ میلیون و ۵۰۰ و ۵۴ میلیون  است که در بازار با قیمت ۳۹ و ۶۵ میلیون به فروش می رسند.

همچنین در کرمان خودرو ام وی ام x33، قیمتی حدود ۳۳ میلونی دارد که در بازار به ۳۸ میلیون تومان هم می رسد.

لازم به ذکر است قیمت هیونداi20  و هیوندا i30  در کارخانه ،۴۰ میلیون و ۳۰۰ و ۵۰ میلیون و ۱۰۰ و در بازار به ترتیب ۴۳میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۴ میلیون است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.