قیمت خودرو کاهش می یابد

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

با خروج مواد اولیه از بورس

قیمت خودرو کاهش می یابد

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه خروج مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس و پتروشیمی از بورس کالا سبب کاهش قابل توجه iبها‌های تولید در کشور خواهد شد، گفت: در آن صورت قیمت بسیاری از کالاها از جمله خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا فرهاد iبه‌نیا اظهار نمود: کارخانه‌های تولید مواد اولیه اصلی صنعتی مانند فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی، شرکت ملی مس و صنایع آلومینیوم با سرمایه‌گذاری مستقیم دولت و با هدف حمایت از تولید داخلی ایجاد شده‌اند.
وی با بیان اینکه هدف اولیه از ایجاد این شرکت‌ها متعادل نگه داشتن عرضه و نرخ مواد اولیه اصلی مورد نیاز صنعتگران بوده است، خاطرنشان نمود: در واقع هدف این بود که تولیدکنندگان داخلی برای تامین نیاز داخل و صادرات کالاهای ساخته شده iبه مواد اولیه با نرخ مناسب دسترسی داشته باشند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر این هدف تحت‌الشعاع بعضی سودجویی‌ها قرار گرفته و‌ سود ناشی از عرضه کالاهای اساسی چون فولاد، مس و پتروشیمی در بورس کالا تنها نصیب دلالان و واسطه‌هایی می‌شود که این محصول را خریداری نموده و با نرخ بالاتر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.
به‌نیا با بیان اینکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم که مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران را از بورس خارج نموده و عرضه آنها iبه صورت مستقیم و با نرخ سال ۹۰ صورت گیرد، تصریح نمود: هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه اصلی صنعتی سبب رشد قیمت همه شده تولید بسیاری از کالاها از جمله خودرو شده است.

یکشنبه ۷ آبان   ۱:۲۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.