قیمت دلار و قیمت نفت در لایحه بودجه با امید همکاری مجلس

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: قیمت دلار در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد. 

ممتاز اقتصادی – محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش قیمت ارز غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و  انتظار داریم به رقم‌های متعادل‌تر برگردد.

وی اظهار امیدواری کرد قیمت دلار در جلسه علنی مجلس که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ دلار پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت موجود، امکان تحقق کامل آن وجود دارد.

وی با اشاره به سهم نفت در بودجه و انتقادهای وارده در این زمینه گفت: دولت ابتدا از بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی ۱۹۹ هزار میلیارد تومان آن را به عنوان سهم نفت در نظر گرفت که حدود ۲۳ درصد کل بودجه را شامل می‌شود.

نوبخت افزود: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اینطور تشخیص داد که سهم نفت را  به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و در بخش درآمدی و مالیات نیز ۱۲۸ هزار میلیارد تومان افزوده شد که در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سقف منابع در این خصوص  افزوده شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.