قیمت رانا ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد

قیمت رانا ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد

Bookmark and Share

یک ماه از موعد تحویل رانا به خریداران گذشته، ایران خودرو اعلام کرد  دعوتنامه خریداران آماده شده است و این خودرو «به زودی» با قیمت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خریداران تحویل داده خواهد شد. {+}

هنگام رونمایی از رانا قرار بود قیمت این خودرو یازده میلیون تومان باشد اما چهار سال بعد و همزمان با افتتاح خط تولید قیمت پایه آن پانزده میلیون تومان اعلام شد. 

بهار امسال ایران خودرو رانا را پیش‌فروش کرد و آن زمان قیمت شانزده میلیون تومان برای آن تخمین زده می‌شد. اما در فاصله چند ماه این قیمت هم تغییر کرد و اکنون خریدارانی که ده میلیون تومان برای پیش‌خرید رانا پرداخته‌اند باید هنگام تحویل خودرو دست کم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر به ایران خودرو پرداخت کنند. 

این در حالی است که گفته می‌شود عدم آغاز تحویل به‌موقع خودرو به خریداران به دلیل مشخص نبودن تصمیم دولت برای افزایش قیمت خودروها بوده است و حالا پس از موافقت دولت با گران شدن قیمت رسمی محصولات ایران خودرو، تحویل رانا به مشتریان آغاز خواهد شد.  

حدود یک ماه و نیم پیش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز عرضه خودرو رانا از ابتدای مهرماه خبر داده بود. 

تولید پژو ۲۰۶ به دلیل تحریم ها به شدت کاهش یافته است و مسئولان دولتی امیدوار بودند با‌عرضه رانا بخشی از این کاهش تولید جبران شود. رانا اگرچه شباهت زیادی با پژو ۲۰۶ دارد اما ایران خودرو می‌گوید ساخت آن به هیچ وجه وابسته به قطعات وارداتی نیست. 

برچسب ها : ایران خودرو | رانا | قیمت رانا | تاریخ : ۲۰۱۲/۱۰/۱۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.