قیمت شیرخام ۹۳۰ تومان نهایی شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولیدکننده فراورده لبنی گفت: قیمت شیرخام در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار نهایی شد.

محمدرضا اسماعیلی با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کارگروه تنظیم بازار اظهارداشت: در این جلسه قیمت شیر خام با حضور نمایندگان بخش خصوصی تعاونی‌ها و نماینده دولت نهایی شد.
وی افزود: براساس مصوبه این کارگروه قیمت شیرخام با بار میکروبی یک میلیون در کارخانه هر کیلوگرم ۷۷۰ تومان و نیز با بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار به ازای هر کیلوگرم ۹۳۰ تومان تعیین شد.
مدیرعامل اتحدیه تعاونی‌های تولیدکننده فراورده لبنی با بیان اینکه براساس این مصوبه دامدار و کارخانه‌دار حق گران خریدن و فروختن شیر خام را ندارند، تصریح کرد: اتحادیه اعلام می‌کند، هیچ کارخانه‌ای حق ندارد، غیر از این مصوبه عمل کند و در صورت مشاهده با آنها برخورد شده و به سازمان تعزیرات معرفی خواهند شد.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی کارخانجات مدعی خریدن شیر گرانتر از قیمت مصوب هستند، بیان داشت: اگر شرایط و تفاهمات انجام‌شده محقق شود، قیمت فراورده‌های لبنی کاهش خواهد یافت.
به گفته اسماعیلی در کارگروه ستاد تنظیم بازار به منظور تعیین قیمت‌های نهایی فراورده‌های لبنی با توجه به تصویب شدن نرخ شیر خام در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی می‌شود.
وی تأکید کرد:در اوایل مهرماه شاهد کاهش قیمت فراورده‌های لبنی با توجه به مصوبه امروز خواهیم بود.

اجرا از اول مهر ماه
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: در کارگروه تنظیم بازار تصویب شد، شیر خام از اول مهر به قیمت کیلوگرمی ۹۳۰ تومان در کل کشور عرضه شود.
سعید سلطانی سروستانی با اعلام این خبر اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار این تصمیم را به دلیل اشتباهاتی که در قیمت شیر خام به وجود می‌آمد، انجام داد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: در حالی که قبلا قیمت شیر خام ۷۵۰ تومان با بار میکروبی یک میلیون و چربی ۳٫۲ درصد در نظر گرفته شده بود، اما با جوایزی که برای آن منظور می‌شود، قیمت شیر خام به ۹۴۰ تومان هم می‌رسید.
وی ادامه داد: قیمت اضافه بر ۷۵۰ تومان همان جوایز کیفیت شیر خام بود که کارخانه‌داران آن را بهانه‌ای برای متهم کردن دامداران به گران‌فروشی عنوان می‌کردند.
وی تصریح کرد: این قیمت از اول مهر در کل کشور اجرایی می‌شود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.