قیمت طلا به مرز ۱۷۸۰ دلار رسید

قیمت طلا به مرز ۱۷۸۰ دلار رسید | چاپ |
چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۴:۱۱

بینا- به دنبال امیدواری های بین المللی نسبت به تاثیر مثبت اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان قیمت طلا به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسیده است .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۴ درصد رشد به بیش از ۱۷۷۹٫۵۰ دلار رسیده است که این بالاترین رکورد از ۲۹ فوریه به شمار می رود .
اعلام تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای اجرای سیاستهای انبساطی پولی ۱۲۸ میلیارد دلاری تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است .
بر این اساس ،قیمت طلا از ۲۶ جولای که ماریو دراگی اجرای برنامه های جدید انبساطی از سوی بانک مرکزی اروپا را اعلام کرد تا کنون ۱۰ درصد رشد داشته است .
بانک مرکزی آمریکا نیز در نشست ۱۳ سپتامبر برنامه های جدید انبساطی خود را اعلام کرد . قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰٫۶ درصد افزایش به بیش از ۱۷۸۱٫۷۰ دلار رسیده است .
در بازار چین نیز قیمت هر گرم طلا با بیش از یک درصد افزایش به بیش از ۳۶۱٫۱۱ یوان رسیده است . این گزارش افزود قیمت جهانی پلاتین نیز برای نخستین بار در سه روز اخیر با افزایش روبرو شد و قیمت هر اونس پلاتین با ۰٫۹ درصد رشد به بیش از ۱۶۴۶٫۲۵ دلار رسیده است .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.