قیمت ماسک در داروخانه های سراسر کشور اعلام شد (اسفند ۱۴۰۲)

رییس سازمان حمایت با بیان این که قیمت ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور اعلام شده است گفت: با توجه به تامین نیاز، تمامی داروخانه ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت ۱۳۰۰ تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

قیمت ماسک در داروخانه

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه ای قیمت ماسک برای مردم ارزان تر نیز تمام می شود و قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می کردیم و امروز حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می نماییم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته ایم، گفت: ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰ تومان و ماسک های سه لایه جراحی ۱۳۰۰ تومان بوده اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را ۱۳۰۰ تومان تصویب کردیم.

تابش گفت: همه داروخانه ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر ۱۳۰۰ تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسکهای پارچه ای، اضافه کرد: مقدمات کار انجام شده و نمونه های ماسک پارچه ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک‌های پارچه ای را در دستور کار داریم، بیان کرد: ماسک‌های پارچه ای با دوام و قابل شستشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه‌ها قابل استفاده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.