قیمت مرغ تا یک هفته دیگر به زیر ۶ هزار تومان می‌رسد

۰۴ تیرماه ۱۳،

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: با عرضه مرغ‌هایی که از قبل جوجه‌ریزی شده و نیز عرضه مرغ ذخیره‌شده، قیمت تا یک هفته آینده به زیر ۶ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با  فارس در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم ذخیره ۷۵ هزار تنی مرغ قیمت طی چند روز اخیر افزایش یافته است؟ گفت: در حال حاضر به سبب وجود اعیاد و جشنها تقاضا نسبت به تولید بیشتر شده و همین عامل، سبب افزایش قیمت مرغ شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: طی چهار تا ۵ روز دیگر این موضوع برعکس شده و با عرضه مرغ‌های یکه از قبل جوجه‌ریزی شده بودند، میزان عرضه از تقاضا پیشی خواهد گرفت.

وی افزود: طی ۶ تا ۷ روز دیگر قیمت مرغ به زیر ۶ هزار تومان خواهد رسید.

از مقدم‌نیا سؤال شد، چرا با وجود ذخیره‌سازی ۷۵ هزار تنی، مرغ به بازار تزریق نمی‌شود، تا از افزایش قیمت جلوگیری شود؟ گفت: با تزریق مرغ منجمد در حال حاضر مخالفیم، زیرا این مسئله انگیزه مرغداران را برای جوجه‌ریزی بیشتر کمتر خواهد کرد، بنابر این منتظر ورود مرحله تازه مرغ به بازار هستیم و بعد از آن عرضه ذخیره‌سازی نیز انجام خواهد شد.

به گزارش فارس؛ قیمت مرغ در بازار کیلویی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است این در حالی است که پیش از این تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اینکه قیمت مرغ نباید بیش از ۶ هزار تومان باشد، منعقد شده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.