قیمت مسکن در پایتخت مسکن‌مهر

۱۰م اسفند ،

به گزارش نوساز به نقل از مهر، مشاوران‌املاک فعال در شهر تازه پرند با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در شهر تازه پرند زودتر از موعد مورد انتظار، اتفاق افتاده است، اعلام کردند: هم‌اکنون قیمت هر مترمربع واحدمسکونی بین ۵/۱ تا ۲ میلیون تومان است و به خاطر گرانی مسکن در تهران و همچنین رفت‌وآمد‌های گسترده تهرانی‌ها به پرند در سال جاری، قیمت آپارتمان‌های پرند ترقی کرده است. 

قیمت مسکن در پرند نسبت به سال قبل نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و در این شهر با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌توان آپارتمان خریداری کرد. بر اساس این گزارش، محمدی یکی از مشاوران املاک پرند گفت: مالک ارزش ملک اش را آن‌طور که برای خود مقرون به‌صرفه می‌داند برای مشتری قیمت گذاری می‌کند.

وی با اشاره به رشد صعودی قیمت مسکن در پرند طی ۶ ماه قبل افزود: از شهریور ماه سال جاری هر متر آپارتمان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشته است و در حال حاضر با رکود شدید در بازار خرید و فروش مسکن مواجه هستیم و توان خرید برای خریداران نیست.

مشاور املاک دیگری قیمت آپارتمان در پرند را بین متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این رشد قیمت برای پرند زود بود و بازار خرید و فروش را با رکود مواجه کرد در حالی که بازار پیش از این رونق خوبی داشت.

یکی از فعالان بازار مسکن پرند قیمت هر متر مربع آپارتمان را در زمان مشابه سال قبل بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: در سه تا چهار ماه اخیر قیمت مسکن به یکباره در پرند بالا رفت و روند صعودی به خود گرفت و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی مترو به مرز دو میلیون تومان هم برسد.

عباسپور یکی دیگر از خریداران اظهار کرده است: متاسفانه صاحبان ملک به عنوان فروشنده هم راضی به قیمت های فعلی نیستند و حرف بنگاه معاملات ملکی برای آنها مهم نیست و خود تعیین‌کننده قیمت مسکن شده‌اند.

بیات که از بنگاه داران معاملات ملکی در فاز یک پرند است، در خصوص قیمت مسکن در پرند گفت: قیمت آپارتمان از یک میلیون ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار معامله می‌شود و خانه‌های ویلایی در فاز یک تا متری۲ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود. وی قیمت زمین در این فاز را از یک میلیون تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خرید و فروش بسیار کم شده و درخصوص مسکن مهر هم که خرید و فروش آن ممنوع بوده صحبت از قیمت متری یک میلیون تومان است.

رییس مجمع امور صنفی شهرستان رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر در این خصوص تاکید کرد: زمین‌های پرند مالک خصوصی ندارد و همه زمین‌ها متعلق به شرکت عمران است. شرکت عمران این زمین‌ها را به مزایده می‌گذارد و به سبب اینکه زمین بسیار محدود است و تبلیغات بسیار، به همین سبب عرضه کم بوده و تقاضا افزایش می‌یابد و در نتیجه زمین گران می‌شود. وی با انتقاد از این نحوه فروش زمین و نادیده گرفتن ساخت انواع ساختمان‌ها بیان کرد: ممنوع بودن خرید و فروش مسکن مهر در پرند و افزایش تقاضا و عرضه کم برای فروش نیز از طرفی سبب افزایش قیمت مسکن می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.