قیمت مواد غذایی در جهان افزایش یافت

فارس نوشت:

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) با کاهش پیش‌بینی خود نسبت به تولید غلات جهان در سال جاری اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه سپتامبر با ۱٫۴درصد رشد مواجه شده است.

فائو اعلام کرد قیمت مواد غذایی در ماه سپتامبر بار دیگر با افزایش روبرو شده و هنوز نزدیک به سطح قیمتها در سال ۲۰۰۸ میلادی است .

بر اساس این گزارش فائو پیش بینی خود نسبت به سطح تولید غلات در جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی را کاهش داده است . بر این اساس خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال گذشته در آمریکا موجب شده تا قیمت جهانی سویا و ذرت به شدت با افزایش روبرو شود و خشکسالی در روسیه و دریای سیاه نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی محصولات کشاورزی داشته است .

این گزارش افزود ، البته قیمت محصولات کشاورزی در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش تولید و برداشت و کاهش تقاضا در بازارهای جهانی با کاهش نسبی روبرو شده است . این گزارش حاکی است شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه سپتامبر با ۱٫۴ درصد رشد به بیش از ۲۱۶ واحد رسیده است . این شاخص در فوریه ۲۰۱۱ میلادی نیز به بیش از ۲۳۸ واحد رسیده بود .

فائو در ادامه این گزارش پیش بینی کرد میزان تولید جهانی غلات امسال با ۰٫۴ درصد کاهش نسبت به گزارش قبلی به کمتر از ۲٫۲۸۶ میلیارد تن خواهد رسید . بر این اساس میزان ذخایر جهانی غلات نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به کمتر از ۴۹۹ میلیون تن خواهد رسید که این رقم ۴ میلیون تن کمتر از گزارش قبلی است .


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.