قیمت نفت از مرز ۱۱۶ دلار گذشت

در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و اعلام رای دادگاه قانون اساسی آلمان در خصوص اجرای طرح خریداری اوراق قرضه منطقه یورو ، قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود سیاست های انبساطی جدیدی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری اعلام خواهد کرد .
بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اکتبر با ۶۳ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به ۹۷٫۱۷ دلار رسیده است . بر این اساس قیمت نفت آمریکا روز گذشته با ۶۳ سنت افزایش به ۹۷٫۱۷ دلار رسیده است . در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۱٫۴۲ دلار افزایش به ۱۱۶٫۰۳ دلار رسیده است .
دادگاه قانونی اساسی آلمان قرار است امروز در مورد طرح خریداری اوراق قرضه یورو توسط دولت این کشور تصمیم گیری کند که در صورت تصویب این طرح انتظار می رود ارزش دلار بیش از پیش کاهش یابد و قیمت نفت و طلا نیز در بازارهای جهانی افزایش یابد. ارزش دلار در حال حاضر به پایین ترین سطح طی ۱۲۰ روز گذشته رسیده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.