قیمت نفت در اوج معاملات ده روز گذشته/ نفت در مرز ۱۱۰ دلار

در نتیجه تحریم نفتی غرب علیه ایران و به دنبال افزایش اشتغال در اقتصاد آمریکا قیمت جهانی نفت با افزایش ۴ دلاری در معاملات روز جمعه به مرز ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

 قیمت جهانی نفت در ادامه معاملات روز جمعه بالاترین رقم طی ۱۰ هفته گذشته را ثبت کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با ۴ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۹٫۸۵ دلار رسید که بالاترین قیمت نفت طی ۱۰ هفته گذشته است. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با ۴٫۴۲ دلار افزایش به بشکه ای ۹۱٫۵۵ دلار رسید.

از ابتدای ماه گذشته میلادی که تحریم نفتی غرب علیه ایران به اجرا گذاشته شد روند افزایشی قیمت نفت آغاز شد. از آن زمان تاکنون قیمت جهانی نفت بیش از ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته است. روز چهارشنبه نیز کنگره آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد که روند افزایش قیمت جهانی نفت را سرعت بخشید.پیش تر کارشناسان غربی نسبت به تاثیر عکس تحریم ها علیه ایران با افزایش قیمت نفت هشدار داده بودند.

انتشار اخبار امیدوارکننده در مورد وضعیت اشتغال در آمریکا نیز عامل دیگر افزایش قیمت نفت در روز جمعه عنوان شده است. بر اساس گزارش رویترز وزارت کار آمریکا اعلام کرد طی ماه جولای ۱۶۳ هزار فرصت شغلی در اقتصاد این کشور ایجاد شده است که این رقم بیشتر از آن چیزی بود که کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند. در عین حال نرخ بیکاری آمریکا در این ماه با افزایش روبرو شد و از ۸٫۲ درصد به ۸٫۳ درصد افزایش پیدا کرد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.