قیمت نفت و طلا در بازار جهانی افزایش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قیمت نفت در معاملات روز قبل بازار جهانی با افزایش ۱.۵ دلاری به ۱۰۸.۲۲ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با ۲.۲ دلار افزایش قیمت در برابر ۱۳۱۲.۹ دلار معامله شد

قیمت نفت

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، به سبب پدیدار شدن نشانه هایی مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت از سوی چین و نگرانی ها در خصوص اختلال در عرضه در دریای شمال و خاورمیانه، قیمت نفت روز جمعه بر خلاف ۵ روز قبل افزایش قابل توجهی را شاهد بود.

قیمت نفت برنت که در جلسه قبلی به پایین ترین میزان در بیش از یک ماه قبل رسیده بود، دیروز افزایش یافت.

تحلیلگران، آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد چین و خبرها از کاهش قابل توجه صادرات نفت لیبی را عوامل اصلی رشد قیمت نفت در روز جمعه می دانند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر، با ۲ دلار و ۵۷ سنت افزایش به ۱۰۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز با ۱ دلار و ۵۴ سنت افزایش، به ۱۰۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.

افزایش قیمت نفت در روز جمعه، اندکی کاهش قیمت ها در طی یک هفته قبل را جبران کرد. قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت دریای شمال در هفته قبل به ترتیب ۰٫۹ و ۰٫۶۷ درصد کاهش یافت.

در همین حال، همزمان با افزایش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام در بازارهای آمریکا، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و دومین هفته متوالی رشد قیمت را به سبب نامشخص بودن زمان کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا پشت سر گذاشت.

نگرانی از احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی در ماه آینده، قیمت طلا را در اوایل این هفته به پایین ترین میزان در سه هفته قبل رسانده بود.

اما ظاهرا اجماعی در مورد زمان بندی دقیق این اقدام در بین سیاستگذاران فدرال رزرو وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با ۲٫۲ دلار افزایش به ۱۳۱۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در هفته قبل قیمت طلا برای چهارمین هفته در طی ۵ هفته قبل افزایشی حدودا ۰٫۳ درصدی را پشت سر گذاشت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.