قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ها حدود ۱۵۰۰ تومان است

‘رضا ترکاشوند’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: افزایش قیمت و کمبود نهاده های طیور، هزینه های تمام شده تولید را افزایش داده و این در حالیست که قیمت این محصول در بازار به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به عرضه تخم مرغ در بازار با قیمتی کمتر از هزینه های تمام شده تولید اظهار داشت: هم اکنون صنعت مرغ تخم گذار کشور به دلیل تولید مازاد با مشکل جدی مواجه شده است که ادامه این روند در آینده می تواند به کاهش تولید این محصول منجر شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که،‌ هم اکنون ظرفیت تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد، گفت: به رغم آسیب برخی واحدهای مرغداری تخم گذار که با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان طی سال ۸۹ رو به رو شدند، در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

وی با اشاره به جوجه ریزی ۴۰ میلیون مرغ تخم گذار افزود: پیش بینی می شود امسال با اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و حمایت های دولت حدود ۸۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید و عرضه شود.

ترکاشوند تصریح کرد: هم اکنون صنعت مرغ تخم گذار کشور به حمایت های دولت و مسئولان ذیربط نیازمند است و در این راستا باید دولت برای مازاد تولید برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

وی با اشاره به این که، هم اکنون عرضه محصول تخم مرغ به بازار بیش از تقاضا است ادامه داد: اجرای مشوق های صادراتی و بکارگیری این محصول در پروسه های فرآوری می تواند باعث افزایش تولید با کیفیت و کاهش ضرر تولیدکنندگان این صنعت شود.

وی اضافه کرد: شرایط تولید با کیفیت و مطلوب باید برای تولیدکنندگان مهیا شود و این امر بدون حمایت های دولت و مسئولان ذیربط محقق نخواهد شد.

اقتصام**۹۱۸۶/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۲۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین:

    سلام من هر تخم مرغ را ۴۵۰میدم هرکیلو ۱۰۰۰۰تومن بای۰۹۱۳۸۴۹۹۲۸۹

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.