قیمت واکسن‌ برکت + آخرین اخبار و واکنش ستاد اجرایی به قیمت واکسن برکت

قیمت هر دوز واکسن کرونای برکت علی‌الحساب ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این مبلغ در حالی است که منابع پیش‌تر خبر داده بودند که قیمت هر دوز واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا حدود ۲ دلار است. این یعنی قیمت واکسن ایرانی برکت با دلار ۲۴ هزار تومانی چیزی بیش از ۴ برابر آسترازنکا است.

قیمت واکسن برکت

برکت در گزارش افشای اطلاعات بااهمین گروه ب خبر از تفاهم‌نامه با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران داد. طبق این تفاهم‌نامه برکت به شرط دریافت مجوز‌های لازم مورد تایید سازمان غذا و دارو، ظرف ۳ ماه باید ۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت تامین کند.

قیمت واکسن برکت
قیمت واکسن برکت

واکنش ستاد اجرایی به قیمت واکسن برکت

حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام در واکنش به تعیین قیمت ۲۰۰ هزار تومانی برای واکسن برکت در توئیتی نوشت: 

*هنوز قیمت واکسن‌های ایرانی نهایی نشده است و فقط علی الحساب ۲۰۰هزار تومان تعیین شده است. این قیمت‌های علی الحساب در رابطه با تمام واکسنهای ایرانی است و نه فقط برکت.

*هزینه تامین سینوفارم و بهارات که تکنولوژی شبیه به برکت دارند برای کشور ۳۳۰ تا ۳۸۶هزار تومان است. این قیمت برای سینوفارم و بهارات در شرایطی است که امکان تامینش وجود داشته باشد که متاسفانه انجام چنین کاری هم خیلی سخت است.

*به دروغ نوشته‌اند که واکسن‌های ایرانی گران‌ترین واکسن‌ها هستند و این در شرایطی است که غیر از آسترازنکا همه واکسن‌های دیگر از ایرانی‌ها گران‌تر هستند.

واکنش ستاد اجرایی به تعیین قیمت واکسن‌ برکت
واکنش ستاد اجرایی به تعیین قیمت واکسن‌ برکت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.