قیمت واکسن کرونا در ایران چند است؟ آیا تزریق واکسن کرونا ایرانی رایگان است؟

​رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اینکه آیا در صورت تولید واکسن کرونا ایرانی، تزریق آن به صورت رایگان انجام می‌شود و نیز قیمت واکسن کرونا وارداتی در ایران توضیحاتی داد.

قیمت واکسن کرونا در ایران

شهریاری در خصوص قیمت واکسن کرونا گفت: به عنوان مثال اگر قیمت یک واکسن خارجی ۱۰ دلار باشد، وزارت بهداشت برای واکسن ایرانی به شرکت تولید کننده ۶ دلار پرداخت می‌کند و به نظر می‌رسد که قیمت‌ هر واکسن ایرانی برای وزارت بهداشت در کمترین حالت ۶ دلار تمام شود.

آیا تزریق واکسن کرونا ایرانی رایگان است؟

شهریاری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در صورت تولید و توزیع واکسن کرونا ایرانی، تزریق به صورت رایگان انجام می‌شود؟، عنوان کرد: سازوکار واکسیناسیون کرونا همانند واکسن آنفلوانزاست. برای دریافت واکسن آنفلوانزا کادر درمان و یا زنان باردار و …. پولی پرداخت نکردند در این مورد هم قطعا روال همینطور خواهد بود و گروههای پر ریسک به صورت رایگان این واکسن را دریافت خواهند کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بقیه افراد اگر توان مالی پرداخت وجه واکسن را داشته باشند از آنها این هزینه دریافت می شود اما برای سایر افراد نیازمند رایگان واکسن کرونا ایرانی تزریق خواهد شد. براساس آنچه که سازمان غذا و دارو با شرکت‌های تولید واکسن داخلی توافق کرده، قیمت واکسن ایرانی ۷۰-۶۰ درصد قیمت واکسن خارجی خواهد بود.

واکسنی برای افراد خاص وارد کشور نشده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعاتی که مبنی بر واردات واکسن خارجی به کشور و تزریق آن به افراد خاص مطرح می‌شود نیز گفت: قطعاً صحت ندارد، وارد کردن واکسن فایزر در زنجیره سرد و دمای منهای ۷۰ درجه و آنچه مطرح می شود به این سادگی نیست و علاوه بر این، شایعه مطرح شده با تفکر موجود در جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.