قیمت کاغذ موجب چاپ نشدن فرهنگنامه شب قدر از سوی سه ناشر شد

سیدجعفر حمیدی در این باره به خبرنگار مهر گفت: کتاب «فرهنگنامه شب و شب قدر» در ۴۷۲ صفحه، حروفچینی و آماده چاپ شده بود که آن را به سه ناشر دادم، ولی هر سه آنها گفتند کاغذ نیست و نمی‌توانیم آن را چاپ کنیم.

وی افزود: بار اول کتاب را به سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد که کتاب «فرهنگنامه بوشهر» مرا چاپ کرده بود، دادم که گفتند کاغذ نداریم. بعد از مدتی کتاب را به انتشارات امیرکبیر سپردم که آنها هم بعد از دو، سه ماه که کتاب را نگه داشتند، گفتند چاپ آن توجیه اقتصادی ندارد. بار سوم هم کتاب را تحویل انتشارات فرهنگ معاصر دادم که این ناشر هم گفت کاغذ نداریم.

به گفته این پژوهشگر کتاب «فرهنگنامه شب و شب قدر» که تدوین آن سه سال به طول انجامیده، درباره همه شاعرانی است که یا در شعرشان از واژه شب بهره برده‌اند و یا شعرهایی با مضمون شب قدر سروده‌اند. بخش اخیر این اثر پژوهشی شب قدر را در شعر شاعران کلاسیک، معاصر و شاعران بوشهری مورد بررسی قرار داده است.

برنده نخستین جشنواره ملی کتاب خلیج فارس همچنین درباره سرانجام کتاب «حافظ نوپرداز» گفت: بیش از ۱٫۵ سال است که این کتاب حدوداً ۲۵۰ صفحه‌ای تحویل انتشارات کارنامه شده، ولی خبری از آن نیست.

حمیدی همچنین گفت: دو، سه کتاب دیگر هم از جمله «تاریخچه خیانت در ایران» و «آئین کشورداری در ادب فارسی» در دست تالیف دارم و ۴۰، ۵۰ صفحه آنها را هم نوشته‌ام ولی راستش را بخواهید به دلیل وضعیتی که در مورد کاغذ وجود دارد، انگیزه‌ای برای ادامه کار روی این کتاب‌ها ندارم و فعلاً روی تدوین فیش‌های لازم برای چاپ دوم «فرهنگنامه بوشهر» متمرکز شده‌ام.

این پژوهشگر در حوزه ادبیات اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۰۰ فیش برای اضافه کردن به فیش‌های مندرج در چاپ اول کتاب «فرهنگنامه بوشهر» در اختیار دارم و انتشارات سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد آمادگی خود را برای تجدید چاپ این فرهنگنامه اعلام کرده است.

وصلت در سده تظلم، ابراهیم ابراهیم، از خون کبوتران، ابر باران بار، از سایه تا نشان، آینه شروه سرایی، وزیر کشان، تاریخ نگاران، سعدی در کیش، تاریخ اورشلیم، آسیه ملکه مصر، بوشهر در مطبوعات عصر قاجار، داستان سیاوش (پژوهش)، بندر ریگ، چون پایه پنجم، فرهنگنامه بوشهر، سی بوشهر، جانگدازان، ماشین نوشته ها، صد رباعی، صد غزل، صد دوبیتی و دگرگون نامه تعدادی از کتاب‌های منتشرشده از سیدجعفر حمیدی هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.