قیمت کاغذ کاهش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد، با روند افزایش واردات و فروش یارانه‌ای کاغذ به مطبوعات، گام موثری در کاهش تدریجی قیمت کاغذ و فروکش کردن التهاب در بازار آن برداشته می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم نکوداشت محمدرضا جاسبی علیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کاغذ در بازار نشر گفت: مشکلات عدیده‌‌ای در ماه‌های اخیر در بازار کاغذ ایجاد شده که یک بخش از آن به توقف در عرصه واردات کاغذ برمی‌گردد و قسمت دیگر به این‌که آنچه در انبارها بوده به موقع توزیع نشده است؛ اما چند محموله کاغذ برای جبران این مشکلات وارد شده است.

حسینی افزود: در مورد نشریات نیز معاونت مطبوعاتی از این هفته اقدام به توزیع کاغذ ارزان و یارانه‌ای برای مطبوعات سراسری کرده و آن را زیر قیمت به آنها عرضه کرده است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما از دیگر کسانی هم که می‌توانند به حل مشکل کاغذ کمک کنند دعوت به مشارکت کردیم تا این موضوع سریع‌تر حل شود.

وی با ابراز امیدواری به حل تدریجی موضوع کاغذ در بازار گفت: اگر کاغذ روزنامه‌ها در بازار کیلویی ۲۲۰۰ تومان بوده امروز این کاغذ ارزان با قیمت ۱۷۰۰ تومان به مطبوعات واگذار شده واین گام مهمی است.
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.