کاتالیست K2 در واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی بندر امام بومی سازی شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام، این کاتالیست یکی از استراتژیک ترین انواع کاتالیست ها در صنعت پتروشیمی می باشد و بکارگیری نوع داخلی آن موجب قطع واردات این ماده شده است.

کاتالیست یاد شده در راکتورهای اتو کلاو واحد پلی اتیلن سبک شرکت بسپاران بندر امام مورد استفاده قرار گرفته است.

متخصصان صنعت پتروشیمی از جمله شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام به عنوان متقاضی و بکار گیرنده این کاتالیست، شرکت پژوهش و فن آوری، شرکت اسپک و شرکت ایرانی سازنده در اقدامی کاملا منسجم پس از طی مراحل مطالعه و تحقیق، تست آزمایشگاهی، تست نیمه صنعتی و تست میدانی موفق شدند این ماده را از چند ماه گذشته در چرخه تولید قرار دهند.

بنا بر این گزارش عملیات شروع و بکارگیری نوع داخلی کاتالیست K2 که ظرف مدت یک ماه در دو راکتور اتوکلاو پنجاه هزار تنی از سطح غلظت ۱۱درصد تا ۱۰۰درصد ادامه داشت و با توجه به فشار بالای راکتورها، کارکنان بهره برداری این واحد با شجاعت، جسارت و تخصص خود توانستند این امر مهم را به انجام برسانند و اکنون این واحد با قطع واردات کاتالیست K2 و استفاده از نوع بومی آن در مدار تولید قرار دارد.

در حقیقت این اولین تجربه در نوع خود بود که توانست به عنوان الگویی مناسب جهت قطع وابستگی همه واحدهای پلی اتیلن سبک کشور از واردات نمونه خارجی این نوع کاتالیست قرار گیرد.

محصولات پلی اتیلن سبک در صنایع پلاستیک سازی، کابل سازی، صنایع غذایی، کشاورزی و دیگر صنایع وابسته کاربرد فراوانی دارد.

پتروشیمی بندر امام در راستای ایجاد مدیریت غیر متمرکز و به منظور نیل به بهره وری بیشتر و امکان بهره گیری مطلوب از توانمندی های موجود دارای پنج شرکت تابعه آب نیرو، بسپاران ، فرآورش، خوارزمی و کیمیا است.

این مجتمع به عنوان قطب صنعت پتروشیمی در کشور در سال گذشته به تولید بیش از پنج میلیون تن محصولات نهایی دست یافت.

ک/۱ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۶۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.