کاراته باز آلکاتراز

جام جم آنلاین: او هنوز هم به واسطه بازی در یکی از نقش‌هایش شناخته می‌شود. هرچند فخیم‌زاده در بیش از ۳۰ فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته و البته نزدیک به ۲۰ فیلم کارگردانی کرده است، اما هنوز که هنوز است مخاطبان سینمای ایران، او را در نقش «نمکی» فیلم مسافران مهتاب با آن دیالوگ ماندگارش یعنی «می‌خوای اذیت کنی؟» به یاد می‌آورند.

فخیم‌زاده در سینمای ایران تنها به این دو شغل اکتفا نکرد و فیلمنامه‌نویس خوبی هم بود.

او سال ۱۳۷۲ و در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلمنامه همسر مورد تجلیل واقع شد. دو سال قبل از آن هم توانسته بود دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را به‌واسطه فیلم شتابزده از آن خود کند. او در ساحت بازیگری هم توانسته است داوران سینمای ایران را مجاب کند که بازیگر توانایی است.

تجلیل از او در سال ۷۲ برای بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم تاواریش یکی از این نمونه‌هاست. فیلم‌های همسر، تاواریش و هم‌نفس از مهم‌ترین فیلم‌های فخیم‌زاده در مقام کارگردان است.

فیلم سینمایی همسر او توانست در مقام چهارمین فیلم سال در نهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان سال ۷۳ قرار بگیرد.

هرچند او در سال‌های اخیر عطای فیلمسازی را به لقایش بخشیده و بیشتر همانند دهه‌های گذشته ترجیح داده است جلوی دوربین آفتابی شود.

ویژگی دیگر بازیگری او که در کارگردانی‌اش هم نمود بالایی پیدا کرد، اصرارش به وجود هنرهای رزمی در فیلم‌هایش بود البته این موضوع هم بی‌دلیل نیست و از کیسه بوکسی که در کتابخانه‌اش نصب کرده است، می‌توان علاقه زیادش را به ورزش‌های رزمی متوجه شد.

با جستجوی نام او در اینترنت می‌توان عکس‌های زیادی از او را در لباس کاراته یافت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.