کارت‌ دیوید فینچر برای تلویزیون

جام جم آنلاین: دیوید فینچر، فیلمساز غیرمتعارف و پرسروصدای سینما با اعلام ساخت یک مجموعه تلویزیونی، جار و جنجال تازه‌ای به راه انداخته است.

این مجموعه «خانه کارت‌ها» نام دارد و هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید است. این درام ۶۰ دقیقه‌ای فعلا در یک فصل ۱۳ اپیزودی تهیه می‌شود و قرار است برای تابستان سال ۲۰۲۴ روی آنتن تلویزیون برود.

اقدام فینچر برای کارگردانی مستقل یک مجموعه تلویزیونی ـ که ساخت هر ۱۳ اپیزود آن به عهده اوست و نه چند تای آنها ـ با تعجب و شگفتی اهالی سینما و تلویزیون (هر دو)‌ همراه بوده است.

منتقدان تلویزیونی می‌گویند هیچ وقت فکر نمی‌کردند فینچر در کنار کار فیلمسازی، به سراغ مجموعه‌سازی هم برود.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که او در کارنامه هنری خویش (حتی در زمینه تهیه‌کنندگی)‌ با هیچ مجموعه تلویزیونی همکاری نداشته است.

کوین اسپیسی، رابین رایت، مایکل کلی و کیت مارا ازجمله بازیگرانی هستند که فعلا برای بازی در «خانه کارت‌ها» انتخاب شده‌اند و نزدیکان فیلمساز می‌گویند او قصد دارد در هر اپیزود از یک بازیگر سرشناس سینما به عنوان بازیگر مهمان دعوت به همکاری کند.

خط اصلی قصه مجموعه درباره مرد شاغلی به نام فرانسیس است که مثل آچار فرانسه عمل می‌کند و در همه کارها دستی دارد. او در دنیای سیاست فعالیت می‌کند و به همه جا سرک می‌کشد.

همین نکته باعث شده تا او رازهای پیدا و پنهان دنیای سیاست را بخوبی بشناسد. فرانسیس می‌خواهد شغـــــل نخست‌وزیری را به دست بیاورد و برای رسیدن به این هدف، حاضر به انجام هر کاری است.

او واهمه‌ای از آن ندارد که به آدم‌های دور و بر خود و اصولی که آموخته خیانت کند تا به هدف خود برسد و دقیقا همین کار را نیز می‌کند.

«خانه کارت‌ها» براساس مجموعه قصه‌های پرخواننده مایکل دابز ساخته می‌شود؛ مجموعه‌ای که به خاطر لحن افشاگرانه خود از دنیای پشت پرده سیاست، سخت مورد توجه منتقدان ادبی و اهالی کتابخوان قرار گرفت.

فینچر که سال قبل برای شبکه اجتماعی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، در کارنامه خود فیلم‌های موفق پرونده عجیب بنجامین باتن، زودیاک، اتاق امن، باشگاه مشت‌زنی، بازی، هفت و بیگانه ۳ را دارد.

آخرین فیلم او روی پرده سینماها «دختری با خالکوبی‌ اژدها» در سال قبل بود. این فیلم نسخه دوباره‌سازی شده یک فیلم موفق و تحسین‌شده سوئدی است.

وی برای مدت شش ماه درگیر ساخت خانه کارت‌ها خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.