کارشکنی بخشداری ها در اصلاح ساختاری واحدهای “پرورش قارچ”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس هیئت مدیره انجمن قارچ ایران گفت: با وجود دور بودن واحدهای پرورش قارچ از نقاط شهری، بخشداری ها و فرمانداری ها از اصلاح ساختاری و توسعه زیر ساخت های مراکز تولید قارچ ممانعت می کنند.

محمد حسن افشار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس آمار ارایه شده از مرکز آمار در سال قبل ۴۰ درصد واحدهای پرورش قارچ تعطیل شدند که مهمترین دلیل آن غیر اصولی ساخته شدن این واحدها است.
 
وی تصریح کرد: یک واحد اختصاصی با ظرفت تولید ۲۲۰ تن، ۹ سالن تولید، تجهیزات سرمایش و گرمایشی کافی لازمه تولید مداوم با درآمد بالاتر در صنعت پرورش قارچ است.
 
رییس هیئت مدیره انجمن قارچ ایران با بیان اینکه اشتغالزایی صنعت قارچ فوق العاده است، افزود: در یک هکتار سطح بستر پرورش قارچ حدود ۴۰۰ نفر اشتغال دارند درحالیکه در باغ یک هکتاری فقط ۶ نفر مشغول به کارند.
 
به گفته افشار برخی از واحدهای پرورش قارچ به صورت غیر اصولی و بدون رعایت استانداردهای لازم تاسیس شده اند که بخشداری ها و فرمانداری ها نیز از اصلاح ساختاری این واحدها ممانعت می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مزاحمت سازمان های دولت در امور بیمه ای نیز سدی دیگر در رونق صنعت پرورش قارچ است.
 
وی تصریح کرد: بر اساس مطالبات انجام شده توسط انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور برای اینکه یک واحد پرورش قارچ خوراکی اقتصادی باشد، باید با حداقل ۹ سالن تولید و ظرفیت کل۲۲۰ تن به تولید ادامه دهد، ابعاد هر سالن ۱۸*۶  متر مربع و ۵ طبقه با سطح ۲۱۰ متر مربع باید باشد و ساختمان های آن دارای مزیت ایزولاسیون بالا بوده و مجهز به هوا ساز متناسب همه دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی متناسب باشد، این واحد دارای مداومت تولید بوده و هزینه تولید آن حداقل و درآمد تولید آن حداکثر باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.