کارنامه عملکردی از فراکسیون زنان مجلس هشتم وجود ندارد

طبیب زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا از تشکیل فراکسیون ‘زنان و خانواده’ در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با بیان این که این فراکسیون با حضور ۹ نماینده زن در مجلس نهم تشکیل شده است، افزود: فراکسیون زنان با تغییر نام به ‘فراکسیون زنان و خانواده’ کار خود را در مجلس نهم آغاز کرده و تاکنون دو جلسه نیز برگزار کرده است.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس نهم یادآور شد: جلسات این فراکسیون چهارشنبه ها پیش از آغاز جلسه علنی در خانه ملت تشکیل می شود.

طبیب زاده تصریح کرد: در دو جلسه گذشته این فراکسیون، اساسنامه جدید فراکسیون زنان و خانواده مجلس در اختیار پنج عضو جدید قرار گرفت تا نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: در جلسات گذشته این فراکسیون برخی از اعضا پیشنهاد کردند آقایان نماینده نیز در این فراکسیون حضور داشته باشند و از نقطه نظرات آنها نیز استفاده شود و در تهیه طرح ها درمورد زنان و خانواده مشارکت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آقایان نیز در فراکسیون زنان و خانواده حضور داشته باشند، چانه زنی های خوبی درصحن علنی درمورد مسایل زنان و خانواده ایجاد می شود.

طبیب زاده ادامه داد: بسیاری از اعضای این فراکسیون مخالف حضور آقایان نماینده هستند.

وی همچنین اظهارداشت: اعضای فراکسیون زنان و خانواده بعدازظهر امروز با مسوولان ‘مرکز امور زنان و امور خانواده’ و ‘شورای امور فرهنگی زنان’ جلسه دارند.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس یادآور شد: در این جلسه مشکلات این دو مرکز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

**رییس فراکسیون ‘زنان و خانواده’ نمی شوم

طبیب زاده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نامزد ریاست این فراکسیون است، گفت: وضعیت کنونی فراکسیون زنان و خانواده به گونه ای است که بنده نمی توانم ریاست آن را برعهده بگیرم به نظر می رسد با توجه به وضعیت کنونی این فراکسیون نتواند ظرفیت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنده در گذشته رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بودم و در این چند روزی که در مجلس حضور یافته ام متوجه شدم که چه قدر متقاعد کردن آقایان مشکل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: روزی که ما به فراکسیون زنان و خانواده آمدیم نمایندگان زن که در ادوار گذشته مجلس عضو این فراکسیون بودند هیچ کارنامه ای از عملکرد این فراکسیون در اختیار ما قرار ندادند.

طبیب زاده افزود: بنده اگر مسوولیت این فراکسیون را بر عهده بگیرم به دلیل آن که این فراکسیون پتانسیل موجود پیشبرد اهداف را ندارد، نمی توان موفق بود و از طرف دیگر برخی ‘لابی گری ها’ در این فراکسیون وجود دارد که بنده رای نخواهم آورد.

سیام/۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۲۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.