کاروان های فرهنگی جشنواره فیلم کودک به حمایت از کودکان آسیب دیده زلزله می روند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره کودک افزود: هدف اصلی ما در دوره اخیر جشنواره، برگزاری رویدادی فرهنگی برای تمامی کودکان کشور است و در این میان کودکان آسیب دیده در جریان زلزله، جایگاه ویژه ای برای ما دارند.

وی یادآور شد: ما قصد داریم هدایا و کمک های خود را در قالب کاروان های فرهنگی به مناطق زلزله زده شمال غرب کشور اهدا کنیم.

مشاور اجرایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: اگر چه جشنواره رویکردی فرهنگی دارد اما همین که با اهدای یک کالای فرهنگی و یا نمایش یک فیلم بتوانیم لحظه ای کودکان مصیبت دیده را از ناراحتی و درد هجران از دست دادن عزیزانشان رها کنیم برای ما کافی است.

گودرزی اظهار امیدواری کرد جشنواره فیلم کودک بتواند لبخندی هر چند کوچک را برلب مخاطبان این مناطق بنشاند و روزنه ای امید را برای آن ها زنده کند و همین تاثیر نیز برای ما کافی است.

وی با یادآوری اینکه امسال پنج کاروان فرهنگی هنری از سوی مسوولان جشنواره قبل از برگزاری این رویداد به سراسرکشور سفر می کنند، توضیح داد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی به کودکان و نوجوانان کشور اهدا شد و بسیاری از کودکان مناطق محروم برای اولین لذت تماشای فیلم بر پرده سینما را تجربه کردند. امسال نیز در راستای تکمیل آن حرکت فرهنگی گام بر می داریم تا جشنواره طیف گسترده تری از کودکان این مرز و بوم در برگیرد.

***

**رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی رسمی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

در این پایگاه تمام اخبار و اطلاعات رسمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ارایه می شود.

ارایه آخرین اخبار و اطلاعات جشنواره، تاریخچه و پوستر ۲۵ دوره گذشته، عکس های مراسم و مناسبت ها، تعدادی بازی رایانه ای به صورت آنلاین و تیزرهای جشنواره بیست و پنجم هم اکنون به روی این پایگاه اینترنتی در چهار رنگ به انتخاب بازدید کننده، قابل رویت است و به مرور بخش هایی چون معرفی فیلم های شرکت کننده در جشنواره، هیات های انتخاب و داوری و دیگر بخش های جذاب اضافه خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی جشنواره کودک در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون بازدید داشت که در نوع خود کم سابقه بود.

همچنین در بخش تصویر پروانه ها استقبال بی نظیری از سوی کودکان و خانواده ها اتفاق افتاد. امسال هم بخشهای ویژه کودکان و نوجوانان در سایت خواهیم داشت که اخبار آن به زودی اعلام خواهد شد.

پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس http://www.icff.ir اکنون در دسترس علاقمندان است.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری در استان اصفهان برگزار می شود.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۳۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.