کارگاه آموزشی ITU با موضوع نسل چهارم تلفن همراه در ایران آغاز بکار کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وبسایت همراه اول نوشت: کارگاه منطقه ای آموزش نسل چهارم تلفن همراه، صبح امروز به میزبانی همراه اول آغاز بکار کرد.
 
 
براساس این اطلاعیه، صبح امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه، مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) با موضوع نسل چهارم تلفن همراه، به میزبانی اپراتور اول تلفن همراه کشور در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.
در این مراسم که مهردادی رئیس هیأت مدیره و صدوقی مدیرعامل همراه اول، پوررنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان رگولاتوری، شرافت مشاور و نماینده وزیر ارتباطات، سبوحی معاون رگولاتوری، مدیران و کارشناسان شرکت مبین نت و اپراتورهای تلفن همراه کشور و جمعی از خبرنگاران علاقمند حضور داشتند؛ با عرض خیر مقدم دیانی معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول آغاز بکار کرد.
 
در ادامه مراسم افتتاحیه، حسنی فرد رئیس دانشکده مخابرات و مسؤول نود ITU در ایران، با بیان اینکه در سال ۲۰۰۷ میلادی مجوز مرکز آموزش منطقه ای ITU در ایران صادر شده است، اظهار داشت: ۷ سال است که با همکاری و هماهنگی ITU دوره های آموزشی برگزار می کنیم که در این سال ها ۷ دوره حضوری و ۵ دوره مجازی برگزار شده است.
 
شرافت مشاور و نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این کارگاه آموزشی توسط همراه اول و بخش منطقه ای ITU گفت: شخص وزیر از بنده خواستند که از سوی ایشان در این مراسم حضور یابم.
وی افزود: سرویس های نسل چهارم تلفن همراه، اقتصاد را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است. گر چه این سرویس ها با تأخیر وارد ایران می شود، ولی امیدواریم با راه اندازی سرویس های پایدار و بدون قطعی و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و در ادامه با بومی سازی این سرویس ها بتوانیم از مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 
سمیر شارما نماینده اتحادیه بین المللی مخابرات نیز سخنران بعدی افتتاحیه بود. شارما ضمن قدردانی از اپراتور اول برای میزبانی این کارگاه بین المللی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی بصورت منطقه ای با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، پاکستان، هند، کره جنوبی، تونس، آذربایجان، اندونزی و بوتان برگزار می شود و امیدواریم دستاوردهای خوبی برای منطقه داشته باشد.
 
براساس اطلاعیه منتشر در وبسایت همراه اول، نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول نیز در مراسم افتتاحیه طی سخنانی با اشاره به عقب افتادگی کشور در استفاده از باند وسیع اظهار داشت: بیش از ۱۹ سال است که نسل ۲ تلفن همراه در کشور راه اندازی شده است؛ در آن موقع ایران سی و پنجمین کشور جهان و دومین کشور منطقه بود که از این تکنولوژی استفاده می کرد.
نیکوفر افزود: همزمان با راه اندازی نسل سوم تلفن همراه توسط رایتل، ایران یکصد و هشتاد و ششمین کشور در جهان و چهاردهمین کشور منطقه بود و هم اکنون در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی اگر نسل چهارم در کشور ارائه شود، ایران نود و پنجمین کشور جهان و نهمین کشور منطقه خواهد بود که از این فناوری بهره می برد.
وی با اشاره به اینکه شبکه نسل دوم تلفن همراه همچنان سرمایه ارزشمندی برای آینده محسوب می شود گفت:‌ تعداد مشترکین نسل ۲ در کشورهای در حال توسعه رو به کاهش است.
 
در ادامه مراسم کارگاه های آموزشی با موضوع نسل چهارم تلفن همراه آغاز شد که طی سه روز تا روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.