کارگاه مدیریت بیماری تالاسمی با موضوع بررسی عوارض درمان بیماری برگزار می‌شود

سومین کارگاه مدیریت بیماری تالاسمی با موضوع بررسی عوارض درمان بیماران تالاسمی ۳۰ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر معادی، معاون فنی بنیاد امور بیماری‌های خاص و دبیر این کارگاه،‌ اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های سالانه‌ای که بنیاد امور بیماری‌های خاص در زمینه ارزیابی مسایل و مشکلات بیماران خاص دارد، بیماری تالاسمی به علت مشکلات عدیده‌ای که در زمینه دارو و درمان در چند ماه اخیر داشته مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و در شش محور اصلی، بیماری تالاسمی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در دو کارگاه قبلی پیشگیری از بیماری تالاسمی و پروتکل‌های درمانی موجود، چالش‌ها، موفقیت‌ها و برنامه‌های مطرح که با حضور صاحب‌نظران، محققان، پزشکان، نمایندگان مراکز درمانی در استان‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته که منجر به تدوین بیانیه کاربردی شد که این بیانیه از طریق سایت بنیاد قابل دسترسی می‌باشد. علاوه بر آن بر اساس این بیانیه‌ها، مکاتباتی با مسوولین مربوطه صورت گرفته است. در همین راستا سومین کارگاه با موضوع بررسی عوارض بیماری در قالب یک نشست یک روزه و با ۱۰ عنوان‌ سخنرانی که به صورت بحث و تبادل نظر خواهد بود در ۳۰ شهریور در بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار خواهد شد.

دکتر معادی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانیم بیماران تالاسمی از نظر تشخیص بیماری که معمولا در سنین یک تا دو سال اول زندگی می‌باشد باید تحت مراقبت و درمان قرار گیرد که با تزریق مکرر خون، مصرف داروهای مربوطه متاسفانه در درازمدت دچار اختلالاتی در سایر قسمت‌های بدن نظیر قلب، غدد، پوست، استخوان، دهان و دندان و غیره می‌شوند.

وی افزود: آشنایی با این عوارض و تدوین راهکارهای علمی مدیریت کنترل عوارض درمان در شاخص‌های سلامتی و طول عمر بیماری تالاسمی بسیار موثر است. علاوه بر این موضوع در این نشست‌ها به موفقیت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در تشخیص و درمان عوارض ثانویه و همچنین وضعیت پوشش بیمه‌ای این بیماری‌ها توجه خواهد شد.

معادی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کارگاه‌های کاربردی بتوانیم شاخص‌های مطلوب سلامتی در کشور را ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.