کارگاه هم اندیشی مسئولان صنایع دستی و اتاق بازرگانی برگزار شد

کارگاه یکروزه هم اندیشی مسئولان صنایع دستی و کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هدف آشنایی توسعه صادرات صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ؛”محمد حسن صالحی مرام” معاون صنایع دستی کشور دراین کارگاه یکروزه گفت: این برنامه مسیر جدیدی برای همکاریها و توسعه صنایع دستی است که می توان ایجاد کرد و برای آشنایی بیشتر همکاران بازرگانی صورت گرفته است .
وی افزود: در یکصد سال گذشته که نفت نداشتیم همواره بازرگانان ایرانی نام آورترین بازرگانان بودند و بیشترین چیزی که صادر می شد صنایع دستی و هنرهای سنتی و معماری ما بود.
وی با بیان اینکه صنایع دستی ما از نظر کثرت، تنوع و مرغوبیت در همه دنیا پیشتاز بوده است ، خاطرنشان کرد:. در واقع ما با صدور صنایع دستی فرهنگسرا هم صادر می کنیم.
صالحی مرام ارز آوری ،مواد اولیه در دسترس و داخلی بودن را از خصوصیات صنایع دستی کشور دانست و گفت: خلاقیت ، هنر و ذهن خلاق ایرانی مایه اصلی صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مهمترین و کلیدی ترین جایگاه برای حل مشکل صادرات صنایع دستی ایران ارزیابی شده است، گفت: شهرداریها  و انجمن دوستی و سایر ارگانهای مرتبط می توانند به شتاب صنایع دستی کمک کنند.
گفتنی است؛ در این کارگاه معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی‌،‌ نایب رییس اتحادیه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی نیز ایران حضور داشتند./ص

                                                                                            مسعود شریفی

              سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.