کارگردانان از سر تنوع فیلم کودک نسازند

کارگردانی که از سر تنوع به ساخت آثار کودک روی آورد اشتباهی بزرگ کرده است.

“فلور نظری” بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به اهمیت سینمای کودک اشاره کرد و گفت: کار کردن برای سینما کودک همان اهمیتی را دارد که بر سینمای بزرگسال حاکم است گرچه سینمای کودک از حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: ما به وسیله آثار کودک برای آنها الگوسازی می‌کنیم زمانی که می‌خواهیم با تصویر برایش سخن بگوییم باید دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهم.
این بازیگر به اهمیت سینمای کودک اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک کارگردان از سر تنوع کاری روی به سینمای کودک بیاورد،‌ اشتباه بزرگی را مرتکب شده و بهتر است این کار را هرگز انجام ندهد.
نظری تصریح کرد: کودکان بسیار باهوش هستند وقتی ما به وسیله تصویر حجم وسیعی از اطلاعات را به آنها منتقل می‌کنیم آنها به سرعت می‌پذیرند به همین دلیل باید با دقت و حساسیت در این زمینه گام برداریم.
این بازیگر از علاقه خود به سینمای کودک گفت و ادامه داد: از کار کردن برای سینمای کودک بسیار لذت می‌برم، به دلیل اینکه هنوز کودک درون من زنده است. همه می‌دانند اگر بچه ای در جمع باشد من برای او وقت میگذارم با او بازی می‌کنم و سعی می کنم درک کنم دنیای کودکانه او چه شکلی است.
نظری به وضعیت آشفته‌ی سینمای ایران اشاره کرد و گفت: وضعیت سینما بسیار آشفته شده است به همین دلیل کارگردانان کم تر در این حوزه ورود پیدا می کنند.
وی افزود: سینمای کودک از صداقت بسیار بالایی برخوردار است که امیدوارم برپایی جشنواره بتواند به سینمای کودک رونقی دهد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.