کارگروه تخصصی حل مشکلات حوزه کشاورزی تشکیل شد

‘ محمد اسماعیل نیا’ عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان کرد: این کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در مجلس تشکیل شده است .

نماینده مردم کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی ، نتیجه نشست روز گذشته این کارگروه را مثبت ارزیابی کرد و گفت:هم اکنون بخش های مختلف تولیدات کشاورزی از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شیرخام، برنج و گندم مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته است.

اسماعیل نیا همچنین گفت: تعامل خوبی در بحث کارشناسی و فنی میان دولت و مجلس صورت گرفته و اگر خللی در ادامه روند این جلسات رخ ندهد، به نتایج مطلوبی دست می یابیم.

وی تاکید کرد: در این راستا با حمایت های دولت و مردم و همکاری بخش خصوصی و بکارگیری متخصصان مجرب مشکلات تولید کنندگان بخش کشاورزی در زمینه های مختلف مرتفع خواهد شد.

** توصیه به مرغداران

نماینده مردم کاشمر درمجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به حل مشکل واحدهای تولید کننده تخم گذار و گوشتی توسط دولت ، از تولید کنندگان واحدهای مرغداری تخم گذار و گوشتی کشور خواست تا از کشتار و حذف گله های مرغ تخم گذار و گوشتی خودداری کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد : در زمان حاضر بخشی از نهاده های طیور مورد نیاز واحدهای مرغداری کشور توزیع شده و مابقی درحال توزیع است.

وی ادامه داد : هم اکنون برخی واحدهای مرغ تخم گذار به دلیل مشکل تامین نهاده مورد نیاز و مازاد تولید اقدام به کشتار گله های مرغ خود کرده اند که این امر در نهایت باعث کاهش تولید و ضربه به صنعت مرغ کشور می شود.

اسماعیل نیا افزود: از مجموع ۲۵۰ گله مرغ تخم گذار و گوشتی ، تولید کنندگان به حذف ۲۵ گله مبادرت کرده اند.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۶۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.