کافه گالری‌ها جایگزین نگارخانه‌‌های تهران می‌شوند

افزایش کافه‌گالری‌ها می‌تواند باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با هنرهای تجسمی می‌شود و این احتمال وجود دارد که کافه گالری‌ها جایگزین نگارخانه‌ها از نگاه مردم شود.

یزدان سعدی،طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره نمایشگاهی که در نگارخانه ایده برگزار کرده است،گفت:‌در این نمایشگاه طرح‌های گرافیکی با عنوان یادداشت‌های روزانه به نمایش گذاشته شده است.
وی در ادامه گفت:این طرح‌ها در حقیقت چهره‌های افراد در مکان‌های مختلف است که در قالب طرح‌های گرافیکی ارائه شده است.
وی تصریح کرد:آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بیشتر مفهومی است و با کمی دقت می‌توان دریافت که موضوع اثر چیست.
وی که آثارش در کافه گالری ایده به نمایش گذاشته شده است،گفت:ایده گشایش کافه‌گالری‌ حدود ۸ سال پیش به ذهنم رسید و پس از آن اولین کافه گالری‌ را در تهران افتتاح کردم.
وی گفت:در حال حاضر نزدیک به چهل کافه گالری در تهران وجود دارد.
وی درباره اهمیت این کافه گالری‌ها نسبت به گالری‌ و نگارخانه گفت:‌کافه گالری عمدتا در بخشی از رستوران است؛در حقیقت بخشی از رستوران مربوطه به نمایش آثار هنری اختصاص پیدا می‌کند بنابراین هر مخاطب علاقمند بر هنرهای تجسمی می‌تواند حتی در زمان مراجعه به رستوران ازدیدن آثار هنری لذت ببرد.
وی در ادامه گفت:”کافه گالری ایده” که به تازگی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده نیز در ادامه کافه گالری‌های تهران در جهت ایجاد فرهنگ دیداری مردم در زمینه آشنایی با آثار هنری افتتاح شده است.
وی خاطر نشان کرد:تاکنون مردم از نمایشگاه‌هایی که در کافه گالری‌ها برگزار می‌شود،استقبال خوبی کرده‌اند.
وی در ادامه اظهار داشت:در همه جای دنیا کافه گالری‌ها بخشی از مکان‌های هنری است که وجود دارد و در حقیقت نوعی نگاه جدید به مکان‌های هنری است.

* ساختار شکنی در مکان‌های هنری

وی اظهارداشت:گشایش کافه گالری‌ها در تهران به نوعی ساختارشکنی در نمایش آثار هنری در فضاهایی غیر از فضای قدیمی تعیین شده در نگارخانه‌ها است.
وی تصریح کرد:مردم ارتباط بسیار خوبی با نمایشگاه‌های موجود در کافه گالری‌ها برقرار می‌کنند و در حقیقت این فضاهای جدید به نوعی باعث استقبال و آشتی بیشتر مخاطبین هنری با نمایشگاه‌های تجسمی خواهد شد.
سعدی گفت:نمایشگاه یاداشت های روزانه تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبین هنری روبرو شده است و بنابراین تا پایان ماه مبارک رمضان در کافه گالری ایده ادامه خواهد داشت./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.