کافی‌نت‌ها باید مشخصات کاربران را ثبت کنند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان اصفهان گفت: دفاتر خدمات اینترنت(کافی نت ها) موظف به ثبت اطلاعات هویت کاربران با دریافت مدارک شناسایی معتبر هستند.
سرهنگˈستار خسرویˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این دفاتر باید از ارایه خدمات به مراجعه کنندگانی که مدارک شناسایی ارایه نمی کنند، خودداری کند.
وی با تاکید براینکه ثبت هویت مراجعه کنندگان به دفاتر خدمات اینترنت به منزله نقض حریم خصوصی افراد نیست، تصریح کرد: هدف از این کار، حفاظت از حریم خصوصی کاربران و جلوگیری از سوء استفاده مجرمان از فضای مجازی در مکان های عمومی است.
رییس پلیس فتا اصفهان افزود: بر اساس دستورالعمل نظارت بر دفاتر خدمات اینترنت، باید اطلاعات هویت کاربران مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، کد پستی و شماره تلفن تماس ثبت شود.
سرهنگ خسروی افزود: دفاتر خدمات اینترنت همچنین موظفند سایر اطلاعات کاربری مانند روز و ساعت استفاده شده، IP اختصاص یافته، فایل لاگ وب سایت ها و صفحات رویت شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداری کنند.
وی اظهار داشت: استفاده و در اختیار گذاشتن هرگونه ابزار دسترسی به سایت های فیلتر شده مانند انواع فیلترشکن یا معرفی سایتهای فیلترشکن و استفاده از هرگونه VPN بر روی سیستم های رایانه ای دفاتر خدمات اینترنت ممنوع است.
این مقام مسئول گفت: مدیران دفاتر خدمات اینترنت موظفند از نرم افزارهای امنیتی معتبر مانند آنتی ویروس ها استفاده و آن را به روزرسانی کنند.
وی یکی از مفاد دستورالعمل نظارت بر دفاتر خدمات اینترنت را نصب دوربین مدار بسته داخلی با قابلیت ضبط تمام وقت، نگهداری تصاویر و امکان بازبینی تا شش ماه عنوان و تصریح کرد: پلیس فتا برای نظارت بر اجرای این دستورالعمل به بازرسی از این دفاتر می پردازد.
وی یکی از وظایف مهم پلیس فتا را نظارت بر ارایه دهندگان سرویس های اینترنتی،توزیع کنندگان و عرضه کنندگان و دفاتر خدمات اینترنت دانست و گفت: دستورالعمل مربوط به دفاتر خدمات اینترنتی در سال ۹۱ تهیه و به این مراکز ابلاغ شده است.
سرهنگ خسروی افزود:گشت های بازرسی مشترکی با سازمانهای مربوطه مانند تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اتحادیه صنف خدمات رایانه و معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر دفاتر خدمات اینترنت فعال است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.