کاندیداها رعایت اخلاق را در نظر بگیرند/ افشاگری در مناظره‌های انتخاباتی ممنوع

۲۸اردیبهشت،

یک وکیل دادگستری گفت: نامزدهای انتخابات به امکانات بسیار زیادی دسترسی دارند، هنگامی که وارد مناظره‌های انتخاباتی می‌شوند بخشی از قدرت را نیز با خود همراه دارند و نباید دست به افشا گری علیه سایر کاندیداها بزنند.

“رضی خانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، در خصوص برخورد قانون با کاندیداهای خاطی در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: یکی از عواملی که نقش مهمی در مسائل نامطلوب انتخابات دارد پرده‌دری و بی‌احترامی برخی کاندیداها در جریان مناظره‌های قبل از انتخابات است، چراکه بعضی از آنها زود از کوره درمی‌روند و صحبت‌های ناصحیحی بر زبان می‌رانند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون به کار بردن این قبیل کلمات و توهین به اشخاص جرم تلقی شده و مجازات خاصی نیز برای آن درنظر گرفته شده، اما مسئله اینجاست که متاسفانه هنگامی که پای کاندیداها به میان می‌آید شرایط فرق می‌کند چراکه این اشخاص دارای شخصیت سیاسی و قدرت می باشند.

خانی با بیان اینکه این اشخاص در سایه امنیت و قدرت به خود اجازه هرگونه صحبتی را می‌دهند، افزود: از آنجائیکه این اشخاص به امکانات بسیار زیادی دسترسی دارند، هنگامی که وارد مناظره‌های انتخاباتی می‌شوند بخشی از قدرت را نیز با خود همراه دارند.لذا پسندیده است در قبال عملکرد انتخاباتی نامزدها نیز یکسری پیش‌بینی‌های قانونی خاص به ویژه در خصوص مسائلی مانند توهین و پرده‌بری صورت گیرد.

این حقوقدان در پایان گفت: اخطارهای قانونی به کاندیداها در اندک زمان باقی مانده تا مناظره‌ها می‌تواند در این راستا کارگشا باشد؛ همچنین پیشنهاد می‌شود قوه قضاییه نیز با بررسی سوابق رفتاری و گفتاری نامزدها با اشخاص هتاک برخورد و از ورود آنها به دایره مناظرات جلوگیری کند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.