کاهش بیماری های روانی با مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی بخش عمده­ای از چربی­های سیستم عصبی و مغز را تشکیل داده و هیچ جایگزینی برای نقش آنها در مغز وجود ندارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر سمیرا عشقی نیا متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ نوع دیگری از اسیدهای چرب در دانه­ها و مغزها مثل آفتابگردان و به مقدار قابل توجهی در مغز گردو وجود دارد که به هیچ عنوان مغز گردو و یا دانه­ها جایگزین و تأمین نماینده نیاز بدن به ماهی و غذاهای دریایی نخواهد بود. ماهی ساردین و قزل­آلا از منابع خوب این اسیدهای چرب می باشند.

وی در ادامه مطلب افزود: تحقیقات اهمیت و نقش مهم این مواد را در پیشگیری و بهبود بیماری­هایی مثل بیش­فعالی، افسردگی، افکار خودکشی یا دیگرکشی، اسکیزوفرنی، اوتیسم و اختلالات دوقطبی ثابت نموده است.

دکتر عشقی نیا تصریح کرد: همچنین دیده شده کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری میزان مصرف کمتری از این چربی­ها داشته­اند از ضریب هوشی پائین­تر و موفقیت­های اجتماعی کمتری برخوردار بوده­اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد:‌ کمبود این مواد در کودکانی که دچار اختلال کاهش تمرکز یا بیش­فعالی، اختلالات رفتاری و یا چاقی مفرط می باشند دیده شده است. مصرف این چربی­ها در درمان افسردگی کودکان در بعضی مطالعات مفید گزارش تفسیری شده است.

وی یادآور شد: بخش دیگری از چربی­های مغز را اسیدهای چرب امگا ۶ تشکیل می­دهد که به وفور در روغن­های گیاهی یافت می­شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.