کاهش جرایم و دعاوی در حوزه مالکیت ارضی با اجرای “طرح کاداستر”

۲۴ام بهمن ،

معاون قضایی دادگستری استان تهران گفت: کاهش جعل سند، درج مشخصات مالک و ملک، جلوگیری از مالکیت املاک معارض، از بین رفتن اسناد معارض، عدم تجاوز به اراضی ملی و مبارزه با زمین‌خواری از مزایای عمده سند مالکیت کاداستری است.

“حمیدرضا آدابی”در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با روند اجرای “طرح کاداستر” اظهار داشت: هدف از طرح کاداستر به عنوان یک طرح ملی برای مدیریت یکپارچه ثبت املاک است.

وی ادامه داد: با استفاده از طرح کاداستر بر اساس عملکردهای ماهواره‌ای که از املاک گرفته شده، مختصات دقیق املاک شناسایی می‌شود و در واقع بر روی نقشه‌ها پلاک‌ها را حک می‌کنند.

معاون قضایی دادگستری استان تهران در رابطه با فواید اجرایی شدن طرح کاداستر تصریح کرد: سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات ملک، استناد قانونی و دقیق در محاکمات، افزایش امنیت حقوقی مالکان و آسان‌سازی معاملات ارضی از جمله مزایای این طرح در رابطه با شهروندان است.

آدابی از بین بردن زمینه‌های تصرف اراضی دولتی و ملی را یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح در رابطه با دولت دانست و گفت: کاهش جعل سند، درج مشخصات مالک و ملک، جلوگیری از مالکیت املاک معارض، از بین رفتن اسناد معارض و تجاوز به اراضی ملی از مزایای عمده سند مالکیت کاداستری است.

معاون قضایی دادگستری تهران با بیان اینکه ثبت اسناد در “واحدهای ثبتی” ثبت خواهد شد اظهار داشت: با اجرای طرح کاداستر هر ملک مورد معامله بر اساس قوانین صادره به ثبت رسیده و مهم‌ترین نکته مثبت آن جلوگیری از زمین‌خواری است.

آدابی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج بسیار مثبت این طرح در زمینه کاهش جرایم و دعواها در حوزه مالکیت اراضی خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.