کاهش زمان تشریفات ترخیص در “گمرکات”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون فنی امور گمرکی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نادری با اشاره به ادغام دوایر احراز هویت دایره ارزش و سرویس ارزیابی در برخی از گمرکات گفت: با ادغام این دوایر زمان ترخیص تا ۹ ساعت کاهش یافته است.

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از کاهش زمان تشریفات ترخیص کالا در گمرکات خبر داد وگفت: در برخی از گمرکات مانند گمرک شهید رجایی، بوشهر و خرمشهر و تهران تشریفات ترخیص کالا ادغام شده است.

وی با اشاره به جزئیات این ادغام گفت: داوایر احراز هویت، دایره ارزش و سرویس ارزیابی در گمرکات یاد شده ادغام شده و به جای اینکه سه کارشناس نظر دهند تنها یک کارشناس بر این امور نظارت می‌کند.

معاون فنی گمرک افزود: با ادغام این دوایر زمان تشریفات ترخیص کاهش یافته و طبق آمار بدست آمده این کاهش زمان به طور متوسط ۹ ساعت است.

نادری افزود: قبل از سال جدید بر اساس ضوابط بودجه سال ۹۳ دستورالعمل‌ها و نحوه ترخیص کالا به کلیه گمرکات ابلاغ شد همچنین نحوه وصول ضمانت نامه نیز توسط رئیس کل گمرک ابلاغ شد که برای واحدهای تولیدی ۹ ماه در نظر گرفته شده که این زمان خوبی برای جبران کمبود نقدینگی است.

وی تصریح کرد: البته پیشنهاداتی هم برای بهبود فضای کسب و کار دردست بررسی است که به زودی اجرایی می‌شود.

معاون فنی و گمرک در پایان تصریح کرد: ادغام دوایر یاد شده به زودی در همه گمرکات اجرایی می‌شود؛ البته در بخش صادرات هم دفتر صادرات گمرک در حال تهیه بسته‌ای است که برای اجرا پس از تصویب شورای معاونین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.