کاهش قیمت نفت آمریکا

جام جم آنلاین: بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات جمعه گذشته بازار نیویورک، با ۴۲ سنت کاهش، به ۹۶ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به گزارش شانا و به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، کاهش رشد تولید صنعتی چین در ماه آوریل سال جاری میلادی در کنار ادامه تأثیر کاهشی رشد تولید اوپک و وضعیت مبهم سیاسی قاره اروپا، بهای نفت را به زیر ۹۷ دلار رساند. در بازار آی.سی.یی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن، با ۱۱ سنت کاهش، در سطح ۱۱۲ دلار و ۶۲ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

رشد تولید صنعتی چین در ماه آوریل سال جاری میلادی، کمترین حد خود را در حدود ۳ سال گذشته تجربه کرد که نشان می‌دهد تأثیرپذیری دومین اقتصاد بزرگ جهان از کاهش رشد اقتصاد جهانی افزایش یافته است.

از آنجا که چین پس از آمریکا دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان محسوب می‌شود، نگرانی درباره اقتصاد این کشور به طور معمول سبب می‌شود ابهام‌هایی درباره رشد فزاینده تقاضای آن به وجود آید.

رشد تولید نفت اوپک که سبب شده است ذخایر نفت آمریکا افزایش یابد و ادامه سردرگمی سیاسی در حوزه یورو پس از تحولات انتخاباتی در فرانسه و یونان، از دیگر عواملی بود که به افت‌ قیمت نفت کمک کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.