کاهش مجازات زندان برای برخی جرایم ضرورت دارد/حبس راه‌حل نهایی نیست

یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مجازات حبس راه حل نهایی برای مقابله با جرایم نیست و باید به دنبال مجازات های‌ جایگزین حبس باشیم.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در تحلیل حبس به عنوان یکی‌ از مجازات های قضایی مجرمان اظهار داشت: در برخورد و مجازات مجرمان تدوین قانونی که بازدارنگی کافی داشته باشد ضرورت دارد و حبس نمی تواند راه حل نهایی تنبیه باشد.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: برخی از زندانیان در طی دوران حبس با جرایم دیگری آشنا می شوند و این مساله نه تنها نقش بازدارندگی ندارد بلکه آثار مخرب دیگری هم به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر منفی زندان بر خانواده ها تصریح کرد: بحث مجازات زندان و حضور مجرمان در زندان های تفکیک نشده، آثار مخرب و نامناسبی دارد که خانواده های زندانیان را هم درگیر می‌کند.

ابوترابی با اشاره به اجرای مجازات جایگزین حبس ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیر خود در جمع اعضاء قوه قضاییه به کاهش زمان حبس و مجازات های جایگزین تاکید کردند و این مساله باید در دستور کار قوه قضاییه باشد.

وی تصریح کرد: با اجرای مجازات های جایگزین حبس برای زندانیان می توانیم تا حدودی از لطمه و تبعات منفی که خانواده ها را تحت الشعاع قرار می دهد را کاهش دهیم.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خاطرنشان کرد: مجازات حبس راه حل نهایی برای مقابله با جرایم نیست و باید به دنبال مجازات های جایگزین حبس باشیم.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.