کاهش نسبی مراجعین نزاع در هفت ماهه امسال

۱۲م آذر ،

طی هفت ماهه سال جاری ۴۰۴ هزار و ۶۰۰ نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‌چهار دهم درصد کمتر شده ‌است.

به گـزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، از کل مراجعین نزاع در هفت ماهه امسال ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر زن و ۲۸۶ هزار و ۷۸۴ نفر مرد بودند. این در حالی است که تعداد مردان مراجعه کننده به دلیل نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصدکمتر و تعداد زنان ۱٫۱ درصد بیشتر شده است.
در هفت ماهه امسال بیشترین تعداد مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی با ۶۳ هزار و ۲۳۰ مورد در تیر ماه و کمترین آن با ۵۱ هزار و ۷۴ مورد در فروردین ماه ثبت شده است. همچنین بیشترین کاهش در تعداد مراجعین نزاع در خرداد بود به نحوی که تعداد مراجعین از ۶۲ هزار و ۷۴۷ مورد در خرداد ۹۰ به ۵۹ هزار و ۱۶۹ مورد در خرداد امسال کاهش یافت. 
براساس این گزارش در هفت ماهه امسال بیشترین مراجعین نزاع به ترتیب با ۶۶ هزار و ۶۱۹ مورد در استان تهران، ۳۷ هزار و ۹۴۶ مورد در خراسان رضوی و ۲۸ هزار و ۹۷ مورد در اصفهان و کمترین آن با یکهزار و ۸۴۷ مورد در استان خراسان جنوبی، دو هزار و ۹۲۰ مورد در استان بوشهر و دو هزار و ۹۳۴ مورد در استان ایلام ثبت شده ‌است. 
به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی،گفتنی است تعداد مراجعین نزاع در مهر امسال ۵۲ هزار و ۸۴۱ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳٫۱ درصد بیشتر شده‌‌است.
یادآور می شود در ۱۱ سال اخیر (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) بیشترین مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور با ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ مورد مربوط به سال ۱۳۸۹ و کمترین آن با ۵۴۷ هزار و ۶۲۱ مورد مربوط به سال ۱۳۸۶ است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.