کاهش وابستگی ارزی محصولات با مشارکت قطعه سازان

۲۵خردادماه،

حسین نجاری قائم مقام تولید ایران خودرو ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در صورت تامین قطعه امکان بهره برداری از این ظرفیت وجود دارد.

نجاری تامین مواد اولیه، قطعات نیمه ساخته و قطعات کامل خودرو در داخل کشور را استراتژی ایران خودرو در تولید خواند و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و براساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، خروج ارز برای تامین قطعات محدودیت زیادی داشته و ایران خودرو برآن است تا بتواند وابستگی ارزی محصولات را ضمن حفظ کیفیت با مشارکت قطعه سازان، صنایع تولید فولاد، صنایع پتروشیمی، صنایع فولادهای آلیاژی، صنایع ریخته گری و فورج کارهای داخلی کاهش دهد.

 نجاری تصریح کرد: در سال قبل و در شرایط محدودیت های بین المللی توانستیم تا ۴۰ درصد ارزبری محصولات را کاهش دهیم.

 وی تولید ۲۰۶ بدون وابستگی را از مصادیق این اقدام دانست و گفت: ایران خودرو ۲۰۶ را بدون خرید هر گونه قطعه ای از پژو تولید می کند.

 وی اظهار امیدواری کرد، با استفاده از توان قطعه سازان داخلی وابستگی کمی که هم اکنون در زمینه تامین قطعه وجود دارد نیز از بین برود.

 نجاری دربارهٔ توسعه محصولات فعلی و ارایه محصولات جدید به بازار اظهار داشت: طراحی و توسعه محصول از رویکردهای اصلی ایران خودرو در تامین نیازها و سلایق مشتریان است.

وی گفت: طراحی و توسعه از اقداماتی است که به صورت پیوسته و بدون توقف درحال انجام است.

نجاری ارایه محصول جدید دنا در سال جاری را از آخرین دستاوردهای حوزه طراحی دانست و افزود:‌ علاوه بر این به منظور افزایش ضریب ایمنی و امکان نصب کیسه هوای سرنشین، تغییراتی در طرح داشبورد خودرو ۴۰۵ صورت گرفته که از ابتدای تیرماه این خودرو با طرح جدید عرضه خواهد شد.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.