کاهش یک سانتیمتری تراز آب “دریای خزر” در بهار ۹۲

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر اعلام کرد؛

مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر اعلام کرد: میانگین تراز آب دریای خزر در سه ماهه بهار سال ۹۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل یک سانتیمتر کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس اعلام مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، ‌آخرین وضعیت نوسان ها و میانگین تراز آب دریای خزر در سه‌ ماهه بهار سال ۹۲ که براساس تحلیل داده‌های دریافتی از ایستگاه‌ های تراز سنجی مستقر در سواحل جنوبی دریای خزر استخراج شده، نشان می دهد که میانگین تراز آب این دریا در سه ماهه اول سال جاری برابر ۵۵/۲۶- متر بوده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل یک سانتیمتر کاهش داشته است.

در مجموع، تراز آب دریای خزر در پایان بهار سال جاری در مقایسه با میانگین تراز دریا در شش ماهه اول سال آبی ۹۲ – ۹۱ (ابتدای مهرماه ۹۱ تا پایان اسفندماه ۹۱)، افزون بر ۱۴ سانتیمتر افزایش داشته است که این تغییر مطابق با رو یه فصلی تراز آب دریا در بهار و مربوط به افزایش ورودی رودخانه‌ها در این دوره است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، حداکثر تراز آب ملاحظه ‌شده در طی این دوره، مربوط به خردادماه و برابر ۲۲/۲۶- متر بوده است.

در بهار سال قبل نیز حداکثر تراز آب به همین میزان و در فروردین‏ ماه رخ داده است.
 
میانگین سالانه تراز آب دریای خزر در سال آبی ۹۲ – در مهرماه سال‌جاری گزارش ممتاز به نقل از خواهد شد که معرف میزان تغییرهای تراز آب دریا در مقایسه با سال آبی قبل خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.