کاهش کشته‌های حوادث ترافیکی

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با تأکید بر این که اجرای قانون جدید منجر به کاهش بیش از سه هزار نفری کشته های حوادث ترافیکی شد، تصریح کرد: هر چند نقش قانون عمده و مؤثر بود اما قانون ظرفیتی دارد بنابراین لازم است در سال ۹۱ همه دستگاه ها و مؤلفه های دخیل در امر ترافیک، پای کار بیایند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه همایش ایمنی و ترافیک در جمع خبرنگاران گفت: این همایش پیوندی است بین حوزه پژوهش و اجرا.

وی افزود: طی سال های گذشته تعداد کشته ها از ۲۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر رسید این در حالی بود که تعداد خودروها و تقاضای سفر در کشور چند برابر شد و ما امید داریم تأثیرات عملی این همایش ها را تا پایان سال شاهد باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: همه دستگاه ها در امر ترافیک نقش دارند بنابراین نگاه ما در موضوع ترافیک باید از نگاه سنتی خارج شود و همه چیز را به عهده راننده ندانیم. پس لازم است همه مؤلفه ها و سازمان های درگیر در امر ترافیک پای کار بیایند تا بتوانیم این مشکل را در کشور حل کنیم.

وی با تأکید بر این که قانون نیز نقش مهمی را در حل موضوع ترافیک و ایمنی دارد، افزود: اجرای قانون جدید در کشور منجر شد تا تعداد کشته ها در سال ۹۰ بیش از سه هزار نفر کمتر شود اما قانون به تنهایی نمی تواند ترافیک را ساماندهی کند.

به گفته سردار مومنی، در سال ۸۹ بیش از ۲۳ هزار انسان در حوادث رانندگی کشته شدند این در حالی است که در سال ۹۰، یک میلیون و ۶۷۰ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گواهینامه جدید اخذ کردند و ۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز شماره گذاری شد با این وجود شاهد کاهش ۱۳٫۷ درصدی تلفات انسانی در این سال بودیم. هرچند که این رقم برای کشور ما بالاست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.