کاهش ۱۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در نیمه اول سال

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در نیمه اول سال

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای کشور در پنج ماه امسال خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده تا پایان نیمه اول سال ۹۱ میزان کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی به ۱۰ درصد می‌رسد.

اسکندر مومنی در گفت‌وگو با مهر افزود: با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی که به نظر می‌رسد تا سوم مهر ماه ادامه پیدا کند همچنان جاده‌های ما شلوغ، پر‌حجم و پر‌تردد است و پلیس تدابیر ویژه‌ای را اندیشیده‌ تا به‌رغم افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تردد جاده‌ها و سفرهای برون‌شهری، میزان تلفات و خسارات کاسته شود.

وی افزود: باهماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها، پلیس راه، راهداری‌ها، اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو و آتش‌نشانی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا از بروز تصادفات و تلفات جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس گفت: پلیس با رانندگان پرخطر بدون اغماض برخورد و علاوه بر اعمال قانون و نمره منفی به رانندگان متخلف، خودروهای آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

وی انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی‏، توجه نکردن به جلو و در کنترل نداشتن وسیله نقلیه و استفاده از تلفن همراه را از عوامل مهم تصادفات رانندگی برشمرد و افزود: پلیس علاوه بر اعمال قانون و نمره منفی به رانندگان مزبور، خودروهای آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

رئیس پلیس راهور با اعلام این‌که حتی یک کشته نیز در جاده‌های کشورمان زیاد است، ابراز کرد: در سال گذشته در مجموع ۱۴ درصد میزان تلفات جاده‌های ما در سراسر کشور کاهش یافت که امسال نیز این روند کاهش و تعدیل را شاهد هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.