کاهش ۲۷ درصدی تصادفات در جاده‌ها

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهور گفت: درپنج روز تعطیلات اخیر در مقایسه با تعطیلی‌های عید فطر در تهران۳۰ درصد و در جاده‌ها حدود ۲۷ درصد کاهش تصادفات داشتیم.

سردار اسکندر مؤمنی در گفتگوی زنده با بخش خبری نیمروز شبکه اول سیما درباره وضع ترافیک جاده‌ها و راهکارهای پلیس برای حرکت روان خودروها افزود: از ظهر امروز مسیر جاده‌های هراز و کندوان از شمال به سمت تهران یک طرفه است و ممنوعیت تردد کامیون، تریلر و موتورسیکلت‌ها هم اعمال می‌شود.

وی گفت: هم اکنون این جاده‌ها به ویژه در محورهای کندوان و هراز نیمه سنگین است و ترافیک بالایی دارد.

سردار مؤمنی افزود: در آزادراه قزوین به رشت نیز همین طور و در جاده فیروزکوه نیز ترافیک تقریباً‌ پرحجم و در حال نزدیک شدن به نیمه سنگین و سنگین است.

رئیس پلیس راهور با بیان این‌که هم اکنون همه همکاران ما در سراسر جاده‌ها مستقرند از مردم خواست بازگشت از سفر خود را مدیریت کنند و کسانی که تاکنون حرکت نکرده اند تا جای ممکن فردا حرکت کنند.

سردار مؤمنی ادامه داد: اگر می‌خواهند امروز حرکت کنند باید دو تا سه برابر زمان عادی را برای بازگشت خود درنظر گیرند، حوصله و شکیبایی بیشتری داشته باشند و با پرهیز از شتاب و عجله با آرامش رانندگی کنند.

وی با بیان این‌که سبقت و سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات بوده است افزود: باید توجه کنیم حادثه تنها برای دیگران نیست و برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد.

رئیس پلیس راهور تأکید کرد: بزرگترین حوادث نتیجه کوچکترین بی احتیاطی و غفلت است.

وی با اشاره به این‌که مردم ما فرهیختگی بالایی در فرهنگ ترافیک دارند گفت: تصادفات در پنج روز تعطیلات اخیر در مقایسه با تعطیلی‌های عید سعید فطر در تهران ۳۰ درصد و در جاده‌ها نیز حدود ۲۷ درصد کاهش داشت.

سردار مؤمنی در عین حال با تأکید بر این‌که همچنان خطر در کمین و ترافیک جاده‌های ما پر حجم است افزود: مردم با صبر و شکیبایی پایان خوشی برای سفر خود رقم بزنند.

اجرای یکی از بزرگترین عملیات ترافیکی جهان در تهران

رئیس پلیس راهور گفت: ثبات، نظم و امنیت پایدار اجتماعی در زمان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران همانند گذشته به نمایش گذاشته شد.

سردار مؤمنی در گفتگوی زنده با بخش خبری نیمروز شبکه اول سیما درباره وضع ترافیک جاده‌ها و راهکارهای پلیس برای حرکت روان خودروها افزود: با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد با حضور نمایندگان بیش از۱۲۰ کشور یکی از بزرگترین عملیات ترافیکی جهان در تهران و کل کشور اجرا شد.

وی با بیان این‌که در دو مرحله و در اوج سفرهای تابستانی اقداماتمان را پیگیری کردیم و تمهیدات ترافیکی خاصی اندیشیدیم گفت: این اجلاس بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.

مؤمنی به حجم بالای اسکورت‌ها برای حضور نمایندگان اجلاس جنبش عدم تعهد اشاره و اضافه کرد: ثبات، نظم و امنیت پایدار اجتماعی در ایران همانند گذشته به نمایش گذاشته شد.

رئیس پلیس راهور کشور با تشکر از مردم ایران به ویژه تهران در همکاری آنها با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: از محدودیت‌های ایجاد شده در زمان برگزاری اجلاس عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود:محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده برداشته شد و امروز طرح ترافیکی زوج و فرد در تهران نداریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.