کاهش ۵۷ درصدی اعتبارات حمل و نقل در بودجه ۹۲

۳۱فروردین۱۳،

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بخش حمل و نقل لایحه بودجه سال کل کشور را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام کرد: اعتبارات فصل حمل و نقل شامل اعتبارات ملی و استانی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال معادل ۵۷/۱ درصد کاهش یافته است.
 
این کاهش در شرایطی اتفاق می‌افتد که اعتبارات بودجه کل کشور از رشد ۲۹ درصدی و بودجه عمومی دولت از رشد ۱۷ درصدی برخوردار است.
 
ـ در لایحه بودجه سال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی معادل ۸/۷۲ درصد و اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی معادل ۲/۲۷ درصد اعتبارات فصل حمل و نقل را به خود اختصاص داده‌اند، این نسبت در قانون بودجه سال به ترتیب ۵۷/۷۹ و ۴۳/۲۰ درصد بوده است.
 
ـ اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی در لایحه بودجه سال نسبت به اعتبارات قانون بودجه سال معادل ۹/۹ درصد کاهش یافته است.
 
ـ اعتبارات برنامه حمل و نقل جاده‌ای در لایحه بودجه سال نسبت به قانون بودجه سال معادل ۲/۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
این کاهش به همراه نازل بودن سقف تخصیص اعتبارات تا پایان دی ماه سال جاری و امکان انتقال طلب پیمانکاران به سال ، بخش حمل و نقل را در سال آینده با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.
 
ـ اعتبارات برنامه حمل و نقل راه‌آهن در لایحه بودجه سال نسبت به قانون بودجه سال معادل ۵۵/۲ درصد کاهش یافته است و این کاهش اعتبارات، برنامه حمل و نقل راه‌آهن را نیز در سال با مشکلاتی مواجه و عرصه را بر فعالیت پیمانکاران تنگ‌تر و تعطیلی کارگاه‌ها را بیشتر خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.