کاهش ۶ درصدی واردات انواع کالاهای نساجی طی ۴ ماه اول امسال

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی ۴ ماه اول سال حدود ۳۷۹٫۷ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی وارد کشور شده که نسبت به سال قبل از نظر ارزش ۶٫۶۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران و بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن  صنایع نساجی طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی ۴ ماه اول سال ، حدود ۳۷۹٫۷ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی وارد کشور شده که نسبت به سال قبل از نظر ارزش ۶٫۶۵ درصد کاهش یافته است.

 عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش طی این مدت همچون ماه‌های قبل عبارتند از انواع الیاف و نخ که مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی و پوشاک بوده و بالغ بر حدود ۷۷ درصد از ارزش واردات صنایع نساجی کشور طی ۴ ماه اول سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند. 

لازم به توضیح است که ارزش واردات انواع پتو، کفپوش‌های ماشینی و پوشاک نیز طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹۱٫۶ درصد، ۸۷٫۳ درصد و ۸۶٫۴ درصدی روبرو شده است.

شایان ذکر است؛ طی مدت مورد بررسی، ارزش ماشین‌آلات نساجی وارد شده به کشور ۳۷٫۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش بیش از ۶۲ درصدی مواجه شده که نشان‌دهنده روند کند توسعه و نوسازی در صنایع نساجی بوده و نگران کننده است.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود ۳۸ میلیون دلار الیاف پنبه به وزن ۱۵,۵۸۱ تن وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی در حدود ۱۲ درصد و به لحاظ وزنی حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

واردات انواع پوشاک به کشور نیز طی ۴ ماه اول سال جاری به ۱۰۶٫۷ تن به ارزش ۹۳۷٫۷ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش ۸۱ درصدی و ۸۶ درصدی روبرو شده است.

                                                                                                                        

واحد: میلیون دلار

واردات

مبلغ

رشد نسبت به مدت مشابه سال ۹۱

کل

۱۲۹۰۹

۲۷/۲۶- %

صنایع نساجی

۷/۳۷۹

۶۵/۶- %

صنایع نساجی با احتساب فرش دست باف،رنگ و ماشین آلات

۵/۴۴۳

۲۹/۱۶- %

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.