کاهش ۶٫۵ درصدی تلفات رانندگی در سه ماه نخست امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم ‘ روز یکشنبه در نشست مشترک با وزیر راه وشهرسازی و فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی درمحل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: مقایسه تلفات سال گذشته نسبت به سال ۱۳۸۰ کاهش ۳۰۰ نفری را نشان می دهد.

وی افزود: روند تولید خودرو و تردد آنها در سطح جاده ها و معابر مربوطه رو به رشد بوده و رسیدن به شمار ۴۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در آینده دور از ذهن نیست ، اما با کار اضافی و جبران عقب ماندگی های گذشته می توان آمار تلفات را کاهش داد .

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: جامع نگری و عقل جمعی می تواند دستاورد سودمندی در کارها به ویژه در بخش حمل ونقل به دنبال داشته باشد و هیچ گاه حرکت های تکروی نمی تواند موثر واقع شود.

وی یادآورشد: روحیه دستگاه ها در گذشته در جهت همکاری نبود ، اما اکنون همفکری همه ارگان های ذیربط در حمل ونقل آثار خود را در کاهش تلفات انسانی نشان می دهد .

در ادامه این نشست سردار ‘اسکندر مومنی ‘ فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اظهار داشت: کاهش ۱۴ درصدی تلفات کل در سال ۱۳۹۰ نسبت به ماقبل خود در طول سال های اخیر بی سابقه بوده است .

وی افزود: اکنون دستاورد سال گذشته به اتمام رسیده و باید با نگاه به آینده در جهت امنیت ترافیکی گام های جدی برداشت .

سردار مومنی تصریح کرد: غفلت در این بخش پیامد تکرار وضعیت اسفبار گذشته را به دنبال خواهد داشت و باید با جدیت کار پیگیری شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی از شهریورماه سال جاری به عنوان زمان اوج سفرهای تابستانی یاد کرد و گفت : لازم است از فرصت ماه مبارک رمضان برای ماه پایانی تابستان برنامه ریزی شود تا هموطنان سفرهای ایمنی داشته باشند .

وی گفت : شرایط مطلوب شهریورماه امکان آن را فراهم خواهد کرد تا بر روند ترافیک نیمه دوم سال کنترل مطلوبتری داشته باشیم .

نشست مشترک وزیر راه وشهرسازی ،فرماندهی ناجا و فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف بررسی آخرین وضعیت سوانح رانندگی در استان های مختلف کشور برای اتخاذ راهکارهایی به منظور کاهش سوانح رانندگی به ویژه در تابستان ۹۱ در محل این وزارتخانه برگزار شد.

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۸۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.