کاهش ۷ درصدی تلفات حوادث رانندگی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در هشت ماهه سال جاری ۱۳ هزار ۱۴۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی ۱۴ هزار و ۱۲۵ نفر بود، هفت درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از کل تلفات حوادث رانندگی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۰ هزار و ۱۲۶ نفر مرد و سه هزار و ۱۴ نفر دیگر زن بودند همچنین در این مدت هشت هزار و ۴۳۱ نفر در حوادث رانندگی برون شهری، سه هزار و ۶۱۲ نفر در حوادث رانندگی درون شهری، یکهزار و ۴۷ نفر در مسیرهای روستایی و ۵۰ نفر در محورهای نامعلوم جان باختند.
 
بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۱۲۰، خراسان رضوی با یکهزار و ۲۳ و تهران با ۹۷۹ مورد بیشترین و استان های ایلام با ۹۷، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۲ و اردبیل با ۱۶۹ مورد به ترتیب کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.  
 
همچنین در هشت ماهه امسال ۲۳۱ هزار و ۱۷۶ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر مرد و ۶۴ هزار و ۴۶۸ نفر زن بودند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مصدومین حوادث رانندگی ۲۳۰ هزار و ۷۶۷ نفر بود، ‌دو دهم درصد بیشتر شده‌است.
 
این گزارش می افزاید: در آبان ماه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶٫۵ درصد کاهش یافته و از یکهزار و ۵۹۸ فوتی در آبان ماه سال گذشته به یکهزار و ۴۹۴ فوتی در سال جاری رسیده است. تعداد مردان فوت شده در حوادث رانندگی آبان امسال یکهزار و ۱۴۵ نفر و تعداد زنان نیز ۳۴۹ نفر بوده‌است.
 
در آبان امسال نیز ۲۶ هزار و ۴۳۵ نفر از مصدومان حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که تعداد آنان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۴ درصد کمتر شده‌است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.