کاهش ۹ درصدی حجم آب موجود در مخزن سدهای خوزستان

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۱۲:۳۷:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- حجم آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۰) تاکنون ۹ درصد کاهش یافته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان از ابتدای مهرماه ۹۰ تاکنون، به ۱۱ میلیارد و ۷۳۳ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد کمتر است.
حجم آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون مترمکعب گزارش شده بود. در زمان کنونی ۵۹ درصد حجم مخازن سدهای خوزستان از آب پر شده است.
براساس این گزارش، حجم آب ورودی به سدهای خوزستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، با چهار درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به ۱۲ میلیارد و ۸۷۶ میلیون مترمکعب رسیده است.
حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان در زمان مشابه سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۴۴۵ میلیون مترمکعب بوده است.
حجم آب موجود در مخازن همه سدهای استان خوزستان به جز کارون ۴ و مارون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش داشته است.
بر این اساس، حجم کنونی آب موجود در مخزن سدهای کارون ۳، شهید عباسپور و مسجد سلیمان به ترتیب دو میلیارد و ۱۱ میلیون مترمکعب، یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون مترمکعب و ۲۵۳ میلیون مترمکعب ثبت شده است.
همچنین حجم آب موجود در مخزن سدهای کرخه، سیمره، دز و جره به ترتیب ۹۸۳ میلیون مترمکعب، ۴۹۱ میلیون مترمکعب، یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب و ۴۹ میلیون مترمکعب ثبت شده است.
حجم آب موجود در مخزن سد کرخه در مقایسه با سال آبی گذشته به میزان ۴۷ درصد کاهش یافته است.
هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد “کارون ۴” دو میلیارد و ۸۲ میلیون مترمکعب و حجم آب موجود در مخزن سد مارون ۹۸۳ میلیون مترمکعب گزارش شده و در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به ترتیب ۲/۱ و هشت درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، حجم آب ورودی به تمام سدهای استان خوزستان به جز سد کرخه، سیمره و دز در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۲۳۷۰۷۳۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.